نیوز سیتی!
24 مهر 1402 - 17:44

اجرای 22 برنامه شاخص ورزشی به مناسبت هفته تربیت‌بدنی در باشت

سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان باشت با اشاره به تدارک 50 برنامه به مناسبت هفته تربیت‌بدنی در این شهرستان، گفت: از این میان 22 برنامه شاخص شهرستانی اجرایی خواهد شد.

حسن حضرتی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در باشت با اشاره به فرا رسیدن هفته تربیت بدنی و تبریک به جامعه بزرگ ورزشی شهرستان باشت، اظهار کرد: باشت مهد پرورش و تربیت نخبگان و قهرمانان ورزشی بسیار زیادی است که به همین دلیل هر فردی ذره‌ای از ورزش کشور شناخت و اطلاعات داشته باشد نام باشت را شنیده است.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین اولویت‌های ما در ورزش باید تغییر این تصور غلط باشد که ورزش فقط ویژه یک سن خاص است، افزود: ورزش به عنوان یک نیاز همیشگی همواره برای تداوم نشاط، شادابی و سلامت جامعه باید در برنامه زندگانی افراد قرار بگیرد.

سرپرست اداره ورزش و جوانان باشت با تاکید بر اینکه در هفته تربیت بدنی امسال تلاش کرده‌ایم فرهنگ ورزش برای همه سنین را در شهرستان نهادینه کنیم، خاطرنشان کرد: در ادبیات دینی و مذهبی ما آمده است که روح و تفکر سالم در بدن سالم است و این به معنای اهمیت ورزش و رسیدگی به وضعیت جسمانی ماست.

حضرتی نژاد بر لزوم انجام حرکات ورزشی در طول روز و نه در مدت زمان محدود تاکید کرد و گفت: همه افراد در همه سنین در منزل، مدرسه، محل کار و فعالیت باید در هر چند ساعت دقایقی هر چند کوتاه را به حرکات ورزشی حساب شده و مطالعه شده بپردازند.

وی با اشاره به اینکه در هفته تربیت بدنی و ورزش باید محاسن و فواید ورزش را به صورت علمی و عملی به همگان نشان دهیم، ادامه داد: جذب اقشار مختلف جامعه به سمت ورزش می‌تواند سلامت آینده جامعه را در کنار نشاط و تعالی آن بیمه کند.

سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان باشت از تدارک بیش از 50 برنامه‌های ویژه ورزشی به مناسبت هفته تربیت بدنی در سطح شهرستان باشت اعم از بخش مرکزی و بخش بوستان خبر داد و گفت: 22 برنامه از این برنامه‌های به صورت شاخص و شهرستانی است که در جدول زمانبندی برنامه‌های این هفته گنجانده شده است.

حضرتی نژاد برگزاری آیین غبارروبی گلزار شهدا،  همایش دوچرخه سواری،، همایش  صبحگاهی و ورزش صبحگاهی مسوولان، مردم و ورزشکاران، صعود به ارتفاعات خامی همراه پاکسازی منطقه از زباله و کارگاه آموزشی مهارت‌های زندگی را از جمله برنامه‌های این هفته در باشت ذکر کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1540085

مهمترین اخبار ایران و جهان: