نیوز سیتی!
26 مهر 1402 - 15:40

دستغیب در دیدار دبیرکل اکوسای: سکوت در قبال جنایات صهیونیست‌ها به ضرر همه تمام خواهد شد

دبیرکل سازمان بین المللی اکوسای و رئیس دیوان محاسبات کشور پاکستان با حضور در دیوان محاسبات جمهوری اسلامی ایران با سیداحمدرضا دستغیب رئیس کل این نهاد نظارتی و رئیس اکوسای دیدار و گفت گو کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، محمد اجمل گوندال دبیرکل سازمان بین المللی اکوسای(دیوان محاسبات کشورهای عضو اکو) و رئیس دیوان محاسبات کشور پاکستان با حضور در دیوان محاسبات جمهوری اسلامی ایران با سیداحمدرضا دستغیب رئیس کل این نهاد نظارتی و رئیس اکوسای دیدار و گفتگوکرد.

دستغیب در این دیدار ضمن ابراز تاسف از بمباران بیمارستان المعمدانی غزه توسط رژیم غاصب صهیونیستی، گفت: بمباران بیمارستان رخدادی غیرانسانی بر علیه زنان،کودکان و غیرنظامیان است و به دلیل ماهیت این اقدام غیرانسانی شاهد اعتراض ملت های آزاده در سراسر دنیا هستیم.

وی با بیان اینکه وعده الهی در فلسطین محقق خواهد شد و پیروزی با مردم فلسطین و مظلومان جهان است، ادامه داد: رژیمی که به راحتی از طریق بمباران اقدام به نسل کشی می کند، هر لحظه برای حمله به کشورهای دیگر از جمله کشورهای اسلامی آماده است و سکوت کشورهای اسلامی در قبال این جنایات به ضرر همه تمام خواهد شد.

دستغیب با آرزوی اینکه همه کشورهای اسلامی از بلایا دور باشند، تاکید کرد: اتفاقات غزه نشانه این است که کشورهای اسلامی باید متحد باشندو هیچگاه تفرقه ای به خود راه ندهند.

دستغیب در ادامه این دیدار ضمن خوشامدگویی به محمد اجمل گوندال، گفت: ایران و پاکستان دو کشور دوست، همسایه و برادر هستند و دیوان محاسبات هر دو کشور ظرفیت های بالایی در جهت افزایش همکاری ها و تعاملات دارند.

رئیس کل دیوان محاسبات کشورمان با تشکر از اقدامات دیوان محاسبات پاکستان در سال های اخیر به عنوان دبیر اکوسای، افزود: نقش پاکستان هم در اکوسای و هم آسوسای بسیار مهم و پررنگ است و ما خواستار افزایش تعاملات و همکاری ها با پاکستان و سایرکشورهای همسایه هستیم.

وی دیوان محاسبات ایران را دارای بخش های مختلف فنی و حسابرسی و قضایی معرفی و خاطرنشان کرد: تمام مراحل حسابرسی و رسیدگی و صدور رأی و اجرای آن در دیوان محاسبات جمهوری اسلامی ایران انجام می پذیرد و از آنجایی که رئیس کل دیوان محاسبات با رای نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتخاب می شود، این سازمان ظرفیت های نظارتی بالایی دارد.

محمد اجمل گوندال: مردم و دولت پاکستان رژیم اشغالگر قدس را به رسمیت نمی شناسند

در ادامه، محمد اجمل گوندال نیز با تشکر از مهمان نوازی دیوان محاسبات جمهوری اسلامی ایران، خواستار افزایش تعاملات هدفمند و محکم بین دو دیوان و دو کشور شد.

وی ارتباطات دو کشور را در سطح بالایی توصیف کرد و افزود: دو ملت اشتراکات تاریخی، فرهنگی و دینی زیادی دارند و دوستی خاصی بین مردم ایران و پاکستان وجود دارد.

محمد اجمل گوندال به طور رسمی از دستغیب برای سفر به کشور پاکستان جهت تعمیق روابط دو کشور و دو دیوان دعوت کرد.

دبیر اکوسای با بیان اینکه ملت و دولت پاکستان، رژیم اشغالگر اسرائیل را به رسمیت نشناخته اند و نمی شناسند، اظهار داشت: اعتقاد داریم که این روزهای سخت سپری خواهد شد و مردم فلسطین پیروز نهایی هستند و امیدوارم این جانثاری ها نتیجه بدهد.

شایان ذکر است محمد اجمل گوندال که به منظور شرکت در بیست و هفتمین نشست هیات رئیسه اکوسای به ایران سفر کرده، ضمن دیدار با دستغیب از مرکز دیتا سنتر و محکمه تجدید نظر دیوان محاسبات ایران نیز بازدید کرد و در جریان ظرفیت های سیستم سنا(سامانه نظارت الکترونیکی دیوان محاسبات کشور) قرار گرفت و با مراحل و نحوه رسیدگی در هیات های مستشاری و محکمه تجدید نظر آشنا شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1542541

مهمترین اخبار ایران و جهان: