نیوز سیتی!
28 آبان 1402 - 10:56

وقوع بیشترین تلفات رانندگی در محورهای برون شهری و روستایی

مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران گفت: طی ۷ ماه امسال ۳۷۹ نفر در حوادث رانندگی استان جان خود را از دست دادند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ درصد افزایش داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، علی عباسی صبح امروز در جمع خبرنگاران درباره آمار تلفات تصادفات رانندگی، اظهار کرد: طی ۷ ماه امسال ۳۷۹ نفر در حوادث رانندگی استان جان خود را از دست دادند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ درصد افزایش داشت.

وی افزود: براساس آمارها ۳۰۵ نفر از تلفات تصادفات ۸ ماهه امسال را مردان و بقیه را نیز زنان تشکیل داده‌اند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران بیان کرد: شهرستان‌های دارای بیشترین تلفات حوادث رانندگی به‌ ترتیب آمل با ۵۴، بابل با ۴۵، ساری با ۳۹ و کمترین آن شهرستان عباس‌آباد  با ۵ فوتی گزارش شده است.

عباسی با نگرانی از افزایش کشته‌شدگان در همه محورها، تصریح کرد: از ۳۷۹ فوتی تصادفات ۷ ماهه، ۲۷۱ نفر در حوادث برون‌شهری و راه روستایی با افزایش یک درصدی و ۱۰۸ نفر در حوادث درون شهری، با افزایش ۴درصدی ، گزارش شده است.

وی یادآور شد: همچنین ۸هزار و ۵۹۴ نفر طی هفت ماهه امسال به‌دلیل مصدومیت ناشی از تصادفات رانندگی به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کرده اند که این رقم نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵ درصد رشد را نشان می‌دهد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران، رعایت قوانین و مقررات رانندگی، از مهم‌ترین شاخصه‌‌های توسعه‌یافتگی و نشانه فرهنگ بالای ملی دانست و برای کاهش تلفات ناشی از حوادث رانندگی نسبت به رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی تاکید کرد.

عباسی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی استان می‌توانند در امر فرهنگ‌سازی با استفاده از آمارهای پزشکی قانونی با برنامه‌ریزی پیشگیرانه و ارتقای آگاهی عمومی مردم در راستای کاهش آمار کشته‌ها و مصدومان در حوادث رانندگی موثر باشند.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1577285

مهمترین اخبار ایران و جهان: