نیوز سیتی!
03 آبان 1402 - 13:01

تشریح برنامه‌های وزارت نفت در اجلاس نخست‌وزیران پیمان شانگهای

وزیر نفت در حاشیه جلسه امروز هیات دولت گفت: در اجلاس شانگهای، صادرات محصولات پتروشیمی، توسعه میادین نفتی و گازی، سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت نفت و ترانزیت گاز از روسیه، قزاقستان، ترکمنستان، ازبکستان و ایران را پیگیری می‌کنیم.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، جواد اوجی وزیر نفت در حاشیه جلسه امروز هیات دولت با اشاره به حضور در اجلاس نخست‌وزیران پیمان شانگهای، صادرات محصولات پتروشیمی، توسعه میادین نفتی و گازی، سرمایه‌گذاری در صنعت نفت و ترانزیت گاز را مهمترین محورهای برنامه‌های خود در این سفر اعلام کرد.

اوجی تاکید کرد: امروز با معاون اول رئیس‌جمهوری برای حضور در اجلاس نخست‌وزیران پیمان شانگهای به قرقیزستان سفر می‌کنیم. مهمترین موضوع امنیت انرژی، ترانزیت انرژی و کریدور شمال جنوب است. خطوط انتقال گاز از روسیه به قزاقستان، ازبکستان و حتی ترکمنستان دایر است و یکی از محورهای گفت‌وگوها در سفر همین است.

وی افزود: موضوع تأمین محصولات پتروشیمی و کالاهای مورد نیاز کشورهای عضو پیمان هم در دستور کار قرار دارد. هم بزرگترین دارندگان ذخایر گازی و نفتی از جمله ایران و روسیه عضو این پیمان هستند و هم بزرگترین مصرف‌کنندگان آن، از جمله هند که این فرصت خوبی است تا خط ترانزیت انرژی یا خطوط انتقال گاز و صدور خدمات فنی مهندسی را دنبال کنیم.

وزیر نفت تاکید کرد: در این سفر صادرات محصولات پتروشیمی، توسعه میادین نفتی و گازی، سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت نفت و ترانزیت گاز از روسیه، قزاقستان، ترکمنستان، ازبکستان و ایران را پیگیری می‌کنیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1550041

مهمترین اخبار ایران و جهان: