نیوز سیتی!
03 آبان 1402 - 10:22

باز شدن پای سرمایه‌گذار خارجی به منطقه گردشگری «قهستان» بعد از 17 سال

منطقه گردشگری «قهستان» شهرستان درمیان بعد از 17 سال با ورود سرمایه گذار خارجی رونق می‌گیرد.

خبرگزاری فارس - خراسان جنوبی؛ سال ۸۶ در سفر هایی که دولت نهم به خراسان جنوبی داشت ایجاد منطقه نمونه گردشگری قهستان  را مصوب کرد و پس از آن هم تا حدودی زیرساخت های لازم مانند راه دسترسی، چند آلاچیق و... در نقطه ای بین محله درخش شهر قهستان و روستای سرخنگ ایجاد شد.

اما بعد از ایجاد این زیرساخت ها، منطقه به حال خود رها شد و گردشگران زیادی هم به این منطقه نمی رفتند زیرا نیاز بود تا بخش خصوصی برای ایجاد امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای گردشگران و توریست ها در منطقه گردشگری قهستان پا پیش بگذارد که اکنون بعد از ۱۷ سال قرار است با ورود یک سرمایه گذار خارجی این منطقه رونق گیرد.

آن طور که هادی شاهوردی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان‌جنوبی امروز در جمع رسانه ها اظهارداشت: با همراهی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، سرمایه‌گذار مقیم خارج از کشور از منطقه گردشگری درخش آسیابان بازدید کرد و قدم اولیه برای سرمایه‌گذاری در این منطقه برداشته شد. 

وی بیان کرد: سرمایه‌گذاری در منطقه گردشگری درخش آسیابان، گردشگری منطقه را رونق می بخشد. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی توان سرمایه گذاری برای این طرح را حدود ۱۰۰ هزار میلیارد ریال دانست و ادامه داد: با سرمایه گذاری، جذب امکانات و تسهیلات و مشارکت بخش خصوصی این منطقه می‌تواند به عنوان یکی از مناطق طبیعی گردشگری سالانه پذیرای بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی باشد و موجب اشتغال‌زایی و رونق وضعیت اقتصادی اهالی روستا و منطقه شود.

منطقه گردشگری قهستان تا مرکز استان ۸۰ کیلومتر و تا مرکز شهرستان درمیان (اسدیه) ۵۰ کیلومتر فاصله دارد. جاذبه های طبیعی منطقه شامل درختان کهنسال مثل چنار و چشمه آب ترش و جاذبه های فرهنگی ـ تاریخی شامل قلعه قدیمی و مسجد درخش و مقبره محمد رضا شریف است.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1549741

مهمترین اخبار ایران و جهان: