نیوز سیتی!
03 آذر 1402 - 15:30

شناسایی ۱۰ هزار مؤدی جدید مالیاتی در ایلام

مدیرکل امور مالیاتی ایلام گفت: با ساماندهی پایانه‌های فروش و طرح‌های الکترونیکی مالیاتی، ۱۰ هزار مؤدی جدید در استان شناسایی شد.

غلامرضا جنتی مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام، ظهر جمعه ۳ آذر ماه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه، بیش از ۲۵۲ میلیارد تومان از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده مستقیم، به حساب شهرداری ‌ها، دهیاری ‌ها، امور عشایری و روستاهای فاقد دهیاری استان واریز شده است.

وی با اشاره به اینکه، این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش بیش از ۲ برابری داشته است، افزود: با ساماندهی پایانه های فروش (POS) و طرح‌های الکترونیکی مالیاتی، تعداد ۱۰ هزار مؤدی جدید در استان شناسایی شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام ادامه داد: امسال بر اساس تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم، مالیات ۲۰ هزار نفر از مؤدیان استان با عدد صفر قطعی و نهایی شد.

جنتی خاطرنشان کرد: انتقال پرونده مالیاتی شرکت های بزرگ به استان، تعیین تکلیف بدهی مالیاتی ۱۰۰ها میلیارد تومانی کارت های بازرگانی، به ‌روزرسانی رسیدگی‌ به پرونده‌ ها و دادرسی‌ های مالیاتی، تحقق درآمد ها و تأثیر آن در بودجه استان و تأمین اعتبارات شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از فعالیت‌های شاخص اداره کل امور مالیاتی استان ایلام است. 

این مقام مسئول تصریح کرد: این روند کسب عنوان‌های برتر عملکردی استانی و کشوری را برای مجموعه مالیاتی استان ایلام به دنبال داشته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، مالیات ضمن تأمین درآمدهای دولت، توزیع صحیح و عادلانه درآمدها در بین بخش ‌های مختلف اقتصادی جامعه و کاهش اتکا به نفت را به دنبال دارد. 

پایان پیام /

منبع: فارس
شناسه خبر: 1583085

مهمترین اخبار ایران و جهان: