نیوز سیتی!
14 آبان 1402 - 22:30

زلنسکی: در زمستان چالش برانگیز به پدافند هوایی نیاز داریم

رئیس جمهور اوکراین روز یکشنبه در گفت‌‌وگو با شبکه خبری «ان‌بی‌سی» گفت، پیام ما به جهان این است که به اوکراین سامانه‌های دفاع هوایی بدهند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین روز یکشنبه در گفت‌‌وگو با شبکه خبری «ان بی سی» آمریکا به کشورهای غربی نسبت به حمله روسیه به یکی از اعضای ناتو هشدار داد و خواستار دریافت بیشتر سامانه‌های پدافند هوایی شد.

به گزارش «پراودا» زلنسکی در بخشی از این مصاحبه مدعی شد:«اگر روسیه همه ما را بکشد، آنگاه به کشورهای عضو ناتو حمله خواهند کرد.»

زلنسکی گفت، مهم است که ائتلاف ناتو به حمایت خود از اوکراین ادامه دهد. زلنسکی بار دیگر خواستار دریافت سامانه‌های دفاع هوایی بیشتر از آمریکا شد و خاطرنشان کرد که اوکراین به ویژه به پهپادهایی نیاز دارد که بتوانند حمله کنند و اطلاعات جمع‌آوری کنند. وی گفت، اوکراین شروع به تولید پهپاد کرده، اما به تعداد بیشتری نیاز دارد.

 رئیس جمهور اوکراینی گفت: «ما باید کشورمان را نجات دهیم، به همین دلیل یکی از راه‌ها تولید مشترک پدافند هوایی است. اما در طول این مدت، در طول تولید مشترک ما، پیام ما به جهان، به ایالات متحده، به اروپا، به آسیا این است که به ما چند سامانه دفاع هوایی بدهند، فقط از آنها استفاده کنیم، به خصوص زمستان که دوره بسیار چالش برانگیز است.»

یک اندیشکده معتبر آمریکایی در تازه‌ترین گزارش خود از جنگ روسیه و اوکراین نوشت، حمله بزرگ روسیه قریب الوقوع است.

اندیشکده آمریکایی «مطالعات جنگ» نوشت، بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته، نیروهای روس با وجود ضدحمله‌های اوکراینی در شمال شهر مورد مناقشه «آودیوکا» با استحکام مواضع خود در صدد یک حمله بزرگ هستند.

بر اساس این گزارش، نیروهای روس در شمال شهر آودیوکا در شرق اوکراین پیشروی کرده‌اند. فیلم‌های دریافتی نشان می‌دهند که نیروهای روس در جنوب غربی « کراسنوهورویکا»  به سمت راه‌آهن شمال آودیوکا پیشروی کرده‌اند. مقامات اوکراینی نیز تایید کرده‌اند که در روزهای اخیر بیش از ۱۷ حمله روسیه نزدیک آودیوکا رخ داده و گلوله باران شدید  این شهر ادامه دارد.

 پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1562541

مهمترین اخبار ایران و جهان: