نیوز سیتی!
23 آذر 1402 - 07:40

موافقت با اجرای 5 اقامتگاه بوم‌گردی در آشوراده

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گلستان گفت: تاکنون پنج فقره موافقت‌نامه اصولی اقامتگاه بوم‌گردی و سفره‌خانه سنتی برای مالکان چند باب از خانه‌های قدیمی در آشوراده صادر شده است.

به‌گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از گرگان، محمدجواد ساوری شامگاه چهارشنبه در خصوص صدور مجوز برای طرح‌های گردشگری در جزیره آشوراده، در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهارکرد: رویکرد دولت سیزدهم توسعه زیرساخت‌های گردشگری در گلستان است.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان بیان کرد: با سفر رئیس جمهور به استان بن‌بست شکنی در جزیره آشوراده اتفاق افتاد که باید از این فرصت به وجود آمده به نفع توسعه گردشگری استان بهره‌برداری کنیم.

وی گفت: با توجه به لزوم اجرای طرح طبیعت‌گرد آشوراده بر اساس دستورالعمل‌های زیست‌محیطی، مقرر شد سازه‌های سنگین گردشگری در این جزیره احداث نشود و برای رفع نیاز اقامتی و پذیرایی این منطقه، خانه‌های روستایی جزیره مرمت‌شده و به‌ عنوان بوم‌گردی و مجموعه‌های پذیرایی مورد بهره‌برداری مسافران و گردشگران قرار گیرند.

ساوری افزود: مالکان چند باب از خانه‌های قدیمی واقع در روستای آشوراده در جزیره آشوراده با ثبت درخواست رسمی مبنی بر احداث واحد بوم‌گردی یا تغییر کاربری منازل خود وارد فرایند اخذ مجوز طرح‌های بوم‌گردی و پذیرایی از گردشگران و مسافران شدند و تاکنون نیز پنج مجوز موافقت‌نامه اصولی در قالب اقامتگاه بوم‌گردی و سفره‌خانه سنتی در این جزیره صادر شده است.

ساوری بیان کرد: این تعداد طرح گردشگری با حجم سرمایه‌گذاری 700 میلیارد ریال و با نیاز تسهیلاتی 80 میلیارد ریالی اجرایی می‌شود. با توجه به این‌که این واحدها تبدیلی است نیازمند پروانه ساخت نخواهد بود و تسهیلات به‌منظور مرمت و تجهیز واحد اختصاص می‌یابد.

پایان پیام/83026

منبع: فارس
شناسه خبر: 1604441

مهمترین اخبار ایران و جهان: