نیوز سیتی!
22 آذر 1402 - 16:26

عطر یاس 216 آلاله زهرایی در آذربایجان‌شرقی

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی گفت: با تشییع پنج شهید گمنام در روز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، تعداد شهدای گمنام مدفون در استان به ۲۱۶ شهید می‌رسد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، امیر دریادار دوم «رضا عباسی» امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهدای گمنام از ۱۶ آذر که با استقبال گرم اقشار مختلف مردم وارد تبریز شدند، تا روز تشییع میهمان مردم در یادواره و مراسم‌های مختلف است.

وی افزود: تمام شهدای گمنام که آذربایجان شرقی میزبانی آنها را بر عهده دارند روز ۲۶ آذر ماه همزمان با سراسر کشور راس ساعت ۱۰ در تبریز و از میدان شهدا تا میدان ساعت این شهر بر دوش مردم ولایی و انقلابی تشییع شده و پس از اقامه نماز توسط امام جمعه تبریز، به محل های تعیین شده برای دفن اعزام می شوند.

عباسی گفت: پیش از مراسم تشییع، پیکرهای مطهر هر پنج شهید دوران دفاع مقدس فردا در کنگره ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی حضور می یابند و این مراسم را عطرآگین خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: مرکز فنی و حرفه ای تبریز میزبان یکی از شهدای گمنام ۲۱ ساله است و یکی دیگر از شهدای گمنام که ۲۳ ساله است در شهر تیمورلو از توابع آذرشهر با ۲۳ سال سن دفن می شوند و پیکر شهید سوم نیز به شهرستان اهر منتقل شده و در جوار مقبره شیخ شهاب الدین اهری که شهیدی ۴۵ ساله است، به خاک سپرده خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی با اشاره به حضور و برکت شهدای گمنام در شهر اظهار داشت: شهدا بدون ادعا آن روز رفتند و امروز عزیز مردم هستند و حتی مراسم‌های آن‌ها با نذورات خود مردم برگزار می‌شود و چنان با این شهدا مردم انس دارند که از جاهای مختلف بی آنکه در خصوص نام و نشان شهید اطلاع داشته باشند، آمده و سنگ تمام می‌گذارند.

عباسی به اشاره به شرایط واگذاری شهدای گمنام، بیان داشت: باید برای تحویل پیکر شهید برای تدفین، ابتدا محل دفن آن باید دارای سند باشد و پس از آن یادمانی برای شهدا ساخته شود تا بتوان شهیدی را به آن اختصاص داد. اگر یادمان‌ها آماده نباشند، شهبد واگذار نمی‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه واگذاری شهدا به مزارستان‌ها و اماکنی که در آن‌ها شهید دفن شده، ممنوع است، گفت: با تشییع پنج شهید گمنام در استان آذربایجان شرقی تعداد شهدای گمنام مدفون در این استان به ۲۱۶ شهید می‌رسد و ۷۵ یادمان نیز برای شهدای گمنام در استان ساخته شده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1603941

مهمترین اخبار ایران و جهان: