نیوز سیتی!
13 آبان 1402 - 18:28

میقاتی: از موضع مصر در مخالفت با کوچاندن فلسطینیان حمایت می‌کنیم

نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان امروز شنبه در سفر به مصر با رئیس جمهور این کشور دیدار و درباره تحولات فلسطین به ویژه اوضاع نوار غزه گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «نجیب میقاتی» نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان امروز شنبه با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر در کاخ الاتحادیه در قاهره دیدار کرد. در این دیدار «عباس کامل» رئیس دستگاه اطلاعات مصر و «علی الحلبی» سفیر لبنان در مصر و اتحادیه عرب نیز حضور داشتند. 

وزارت بهداشت غزه امروز شنبه ۴ نوامبر و در بیست و نهمین روز از حملات رژیم اشغالگر به  نوار غزه اعلام کرد که شمار شهدای فلسطینی به ۹۴۸۸ نفر رسیده است. طبق گزارش وزارت بهداشت غزه، رژیم صهیونیستی طی ساعات گذشته ده‌ها قتل‌عام بزرگ دیگر انجام و جان ۲۳۱ تن را گرفته است.

بنابر گزارش شبکه المنار، میقاتی پس از این دیدار از موضع قاهره مبنی بر ایستادگی در کنار لبنان و حمایت از آن در تمامی سطوح قدردانی کرد و گفت که مصر برای توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی و جنایت‌های آن علیه فلسطینیان تلاش‌های زیادی می‌کند. 

وی افزود: ما از موضع رئیس جمهور (مصر) در مخالفت با کوچاندن اجباری فلسطینیان از سرزمین خود و تلاش برای پیدا کردن راه‌حلی جهت برقراری آتش‌بس، حمایت از غیرنظامیان و تلاش برای دستیابی به راهکار دائمی برای مسئله فلسطین و حفظ حقوق فلسطینیان در اراضی و تشکیل کشور مستقل برای آن‌ها، حمایت می‌کنیم. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1561141

مهمترین اخبار ایران و جهان: