نیوز سیتی!
11 دی 1401 - 14:09

قیمت مصوب تخم مرغ در بیرجند اعلام شد

در حالی طبق دستورالعمل کشوری قیمت تخم مرغ از روز پنجشنبه در سراسر کشور ۴۷ هزار و ۲۰۰ تومان اعلام شد که برخی از مراکز خرده فروشی در بیرجند بیش از این قیمت محصول را به فروش می‌رسانند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد ابراهیمی، رئیس اتحادیه فروشندگان مواد پروتئینی خراسان جنوبی امروز به رسانه ها اعلام کرد: از روز پنجشنبه قیمت تخم مرغ به ۴۷ هزار و ۲۰۰ تومان رسیده است که مهمترین علت گرانی تخم مرغ افزایش قیمت نهاده‌های دامی و تورم و غیره است.

ابراهیمی با بیان اینکه هر ساله با آغاز فصل زمستان شاهد روند افزایش قیمت تخم مرغ هستیم افزود: تولید تخم مرغ در زمستان کاهش می‌یابد و این امر یکی از دلایل افزایش قیمت تخم مرغ است.

وی قیمت گوشت قرمز را ۲۰۰ هزار تومان و قیمت گوشت مرغ را ۵۸ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: گوشت قرمز از ابتدای آذرماه افزایش داشته که دلیل آن افزایش قیمت دام زنده و نهاده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان مواد پروتئینی خراسان جنوبی با بیان اینکه قیمت هر کیلو دام زنده در بازار استان حدود ۱۱۰ هزار تومان است، گفت: یکی از گوشت‌های پر طرفدار در خراسان جنوبی گوشت ماهی است که ماهی سفید کیلویی تا ۱۳۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

ابراهیمی افزود: قیمت گوشت برزیلی از چند روز گذشته تاکنون افزایش قیمت داشته و از 150 هزار تومان به 168 هزار تومان رسیده است گفت: در همه استان‌های کشور قیمت گوشت قرمز افزایش داشته و به 230 هزار تومان رسیده که پیش‌بینی می‌شود قیمت گوشت قرمز در استان ما نیز افزایش یابد.

پایان پیام/۳۶۳۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 947641

مهمترین اخبار ایران و جهان: