نیوز سیتی!
17 دی 1401 - 11:31

شرح وظایف وزارت میراث فرهنگی به مجلس اعلام نشد

پژوهشگر گردشگری مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: سه سال پیش همزمان با تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه قرار بود شرح وظایف وزارت به مجلس ارائه شود اما با گذشت سه سال هنوز این اتفاق نیفتاده است.

ندا زرندیان مسئول پژوهش‌های حوزه گردشگری مرکز پژوهش‌های مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: مرداد ماه سال ۹۸ با تصویب قانون تشکیل وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی، مجلس مصوب کرد که این سازمان با رعایت برخی موارد، به عنوان وزارتخانه ادامه فعالیت دهد. در تبصره ۲ ماده واحده قانون تشکیل این وزارت نیز آمده بود که شرح وظایف این وزارتخانه مطابق قوانین مورد عمل سازمان مذکور خواهد بود و دولت موظف است تغییرات در شرح وظایف وزارتخانه جدید را حداکثر ظرف مدت یک سال برای تصویب به مجلس شورای اسلامی ارائه کند. اما اکنون با گذشت سه سال از آن زمان؛ هنوز این شرح وظایف از سوی دولت به مجلس ارائه نشده است.

زرندیان گفت: زمانی که دستگاهی تبدیل وضعیت می‌شود باید ساختار آن نیز تغییر کند. چون نسبت به بدنه قبلی وظایف گسترده‌تری انجام می‌شود مثل این می‌ماند که دستگاهی کاربری جدیدی پیدا کرده ولی وظایفش را تغییر نداده‌اند. در زمینه گردشگری و میراث فرهنگی نیز مسائل و اختلافات زیاد است با تشریح این شرح وظایف می‌توان بسیاری از این مشکلات را حل کرد و جایگاه آن مشخص شود.

وی ادامه داد: ما گاهی می‌بینیم که متولیان در وزارت میراث فرهنگی می‌گویند که در حال تهیه شرح وظایف هستند ولی هنوز آن را به مجلس ارائه نکرده‌اند. این موضوع مدام در کمیسیون‌های مختلف مطرح می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 959841

مهمترین اخبار ایران و جهان: