نیوز سیتی!
16 دی 1401 - 18:55

دانش آموزان کرمانشاهی به کاهش مصرف گاز در خانواده کمک کنند

کرمانشاه- سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه با اشاره به ضرورت اصلاح الگوی مصرف گاز در استان گفت: دانش آموزان کرمانشاهی به کاهش مصرف گاز در خانواده کمک کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر حسینی ظهر جمعه در مراسم انعقاد تفاهم نامه با موضوع فرهنگ سازی در رعایت الگوی مصرف و بهینه سازی سیستم‌های گرمایشی بین شرکت گاز استان کرمانشاه و آموزش و پرورش استان که با حضور جمعی از مدیران شرکت گاز، معاونین و رؤسای آموزش و پرورش نواحی و شهرستان‌ها اظهار کرد: دست کمک به سمت جامعه فرهنگ ساز فرهنگیان دراز می‌کنیم و از آنها برای موضوع فرهنگ سازی در مصرف گاز یاری می‌خواهیم.

وی افزود: در حال حاضر از ۳۳ شهر استان کرمانشاه تنها ۲ شهر ازگله و سومار فاقد گاز هستند که شهر ازگله در سال آینده از نعمت گاز برخوردار می‌شود اما شهر سومار به دلیل اینکه خالی از سکنه است قابلیت گازرسانی ندارد.

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه تصریح کرد: از ۲ هزار و ۵۴۵ روستای استان کرمانشاه ۲ هزار و ۳۰۵ روستا قابلیت گازرسانی دارد که به یک هزار و۹۰۰ روستا گازرسانی شده و گازرسانی به ۲۴۵ روستا در دست اقدام است و نیز ۹۵ روستا نیز در دست پیمان سپاری است.

حسینی بیان کرد: در حال حاضر ۹۹.۹ درصد جمعیت شهری و ۸۶.۵ درصد جمعیت روستایی استان کرمانشاه از نعمت گاز طبیعی برخوردارند و با اقدامات در دست انجام تا پایان سال آینده استان کرمانشاه، استان سبز اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش یکی از بهترین جوامعی است که می‌تواند به ما کمک کند تا یک ماه پیش رو را که ماه حساسی است بدون مشکل جدی سپری کنیم، گفت: ما می‌خواهیم در راستای فرهنگ سازی به دانش آموزان در خصوص بهینه سازی مصرف آموزش بدهیم و آنان را به عنوان مدیران انرژی معرفی کنیم تا از خانواده‌هایشان بخواهند درست مصرف کنند.

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه افزود: به دانش آموزانی که موفق شوند که مصرف خانوار خود را ۱۰ درصد کاهش دهند جوایز نفیسی از طرف شرکت گاز استان کرمانشاه اهدا خواهد شد همچنین از مدیران و معلمانی که با حسن تدبیر مصرف مدارس خود را کاهش دهند تقدیر می‌کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 958941

مهمترین اخبار ایران و جهان: