نیوز سیتی!
11 بهمن 1401 - 20:46

۴۰ هزار بافنده فرش دستبافت در اردبیل فعالیت می‌کنند

اردبیل- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: ۴۰ هزار بافنده فرش در استان اردبیل فعالیت می‌کنند که حمایت و پشتیبانی از این تولیدکنندگان مورد توجه جدی است.

به گزارش خبرنگار مهر، رامین صادقی عصر سه‌شنبه در هفدهمین نمایشگاه فرش و تابلوفرش دستباف در اردبیل اظهار کرد: هنرمندان فرش با توانمندی بسیار بالا رنگ و بوی نگارین به این هنر صنعت بخشیده و سعی آنها بر این است تا بهترین محصول را به بازارهای داخلی و خارجی ارائه کنند.

وی تولید انواع فرش دستباف با نقشه‌ها و طرح‌های هریس، خوی، بیجار و ماهی را در استان اردبیل به دست هنرمندان توانمند این رشته یادآور شد و تصریح کرد: در هفدهمین نمایشگاه فرش اردبیل علاوه بر هنرمندان استان، از قم و آذربایجان شرقی نیز هنرمندان رشته فرش حاضر شدند تا جدیدترین تولیدات خود را در قالب فرش دستباف با ابعاد مختلف و تابلوفرش به نمایش بگذارند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل دایر بودن ۱۸ غرفه را در این نمایشگاه برای عرضه محصولات یادآور شد و گفت: ۴۰ هزار بافنده فرش در استان اردبیل فعالیت می‌کنند که ما سعی می‌کنیم مواد اولیه و بخشی از نیاز آنها را تأمین کرده و با پرداخت تسهیلات کم بهره حمایت و پشتیبانی‌هایمان را از فعالان این عرصه انجام دهیم.

صادقی به صدور ۵۲۰ پروانه تولیدکنندگان فرش در استان اردبیل اشاره کرد و افزود: همچنان توسعه مجتمع‌های کارگاهی بزرگ در صنعت فرش و تولید آثار ارزشمند برای عرضه داخلی و خارجی فراهم و مهیا بوده و مورد حمایت جدی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: این نمایشگاه تا آخر هفته در اردبیل دایر خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت ۱۵ تا ۲۱ شب از این نمایشگاه و آثار عرضه شده توسط هنرمندان بازدید کنند.

صادقی هنر صنعت فرش را هنر صنعت اصیل همراه با جذابیت تولید و تنوع اشتغال برشمرد و بیان کرد: به راحتی در این حوزه می‌توان اشتغال مؤثر و کارآمدی را فراهم کرده تا فرش به عنوان هنر صنعت اصیل این خطه مورد توجه و احیای واقعی قرار گیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1011185

مهمترین اخبار ایران و جهان: