نیوز سیتی!
21 دی 1401 - 13:57

فدراسیون شنا به دنبال مشاور خارجی/ زمان آغاز اردوهای تیم ملی مشخص شد

دبیر فدراسیون شنا گفت:با توجه به پیشرفت شنا در کشور به دنبال یک مشاور خارجی در این زمینه هستیم تا بتوانیم برنامه ریزی‌های بهتری داشته باشیم.

حمید اسکندریون در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص وضعیت تیم ملی شنا اظهار داشت: هفته گذشته جلسه خوبی را در کمیته ملی المپیک برا حضور در بازی‌های آسیایی داشتیم و خداراشکر می‌کنیم که وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک  تأکید داشتند که تیم‌های شنا، شیرجه و واترپلو به بازی‌های آسیایی اعزام شوند. تعداد بازیکنان واترپلو که مشخص است و تعداد ورزشکاران شنا و شیرجه هم باید در آینده نزدیک مشخص شود تا اعزام بسیار خوبی را به این مسابقات داشته باشیم.

وی در خصوص مسابقات انتخابی تیم ملی نیز گفت: مسابقات لیگ کشور 2 هفته دیگر در تاریخ 6 و 7 بهمن ماه برگزار خواهد شد که حکم انتخابی تیم ملی شنا را دارد. مرحله سوم لیگ هم در اسفند ماه برگزار می شود و نفرات برتر در لیگ به اردوی تیم ملی اضافه خواهند شد تا اردوهای داخلی و برون مرزی تیم ملی برگزار شود. هدف ما این است که شناگران زیادی را در اختیار داشته باشیم تا بتوانند در مسابقات پیش رو جواز حضور در رقابت‌های جهانی را کسب کنند.

اسکندریون در ادامه در خصوص جذب مشاور خارجی برای شنا عنوان کرد: با توجه به پیشرفت شنا در کشور به دنبال یک مشاور خارجی در این زمینه هستیم تا بتوانیم برنامه ریزی های بهتری داشته باشیم. در واقع می‌خواهیم یک مشاور خارجی خوب که مربی هم باشد و بتواند به تیم ملی شنا کمک کند را جذب کنیم.

دبیر فدراسیون شنا در خصوص اردوهای تیم ملی عنوان کرد: ملی پوشان در شهرهای خود زیر نظر مربیان شخصی در حال تمرین هستند و بعد از برگزاری مسابقات لیگ قطعا اردوهای تیم ملی به صورت متمرکز برگزار خواهد شد. نفراتی هم که در لیگ حد نصاب خوبی را در مسابقات ثبت کنند به اردوی تیم ملی اضافه خواهند شد. همچنین 2 لژیونر داریم که در کشور های آمریکا و آلمان در حال تمرین هستند و وضعیت خوبی را هم دارند که در صورت صلاحدید به اردوهای تیم ملی اضافه خواهند شد. هدف فدراسیون اعزام یک تیم بسیار خوب و منسجم به بازی های آسیایی هانگژو است تا نتیجه خوبی حاصل شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 970341

مهمترین اخبار ایران و جهان: