نیوز سیتی!
03 بهمن 1401 - 15:18

ارتقای سواد رسانه بزهکاری سایبری را به حداقل می‌رساند

اردبیل - معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: ارتقای سواد رسانه و افزایش سطح آگاهی‌های اجتماعی تأثیرات اعمال مجرمانه و بزهکاری سایبری را به حداقل می‌رساند.

به گزارش خبرنگار مهر، جلال آفاقی ظهر دوشنبه در نشست تخصصی هماهنگی تولید و انتشار محتوای پیشگیرانه از جرایم و آسیب‌های فضای مجازی با شرکت جمعی از اصحاب رسانه و مدیران رسانه‌های استان اردبیل اظهار کرد: آمار جرایم سایبری به عنوان جلوه‌ای از جرایم نوظهور متأسفانه در استان قابل قبول نبوده و ضرورت دارد نسبت به سیر نزولی آمار و اقدامات پیشگیرانه تدابیر لازم اتخاذ شود.

وی با اشاره به دغدغه‌های دیرین مقام معظم رهبری در راستای کاهش جرایم و آسیب‌های فضای مجازی خاطرنشان کرد: مسئولیت‌ها در جبهه کنونی مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان و هدف قرار گرفتن نوجوانان و جوانان بسیار خطیر است..

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل اهمیت فعالیت‌های اصحاب رسانه به عنوان یاریگران پیشگیری از وقوع جرایم را یادآور شد و بیان کرد: اصحاب رسانه به عنوان دیده بانان اجتماعی و مدعی العموم در این عرصه هر جایی که ورود پیدا کرده اند نتایج مطلوبی به دست آمده و توانسته اند در جامعه نقش آفرین باشند.

آفاقی افزایش سواد رسانه‌ای افراد و ارتقای آگاهی‌های عمومی مردم را دژی محکم در مقابل اعمال مجرمانه و بزهکاران سایبری دانست و ادامه داد: اگر آگاهی مردم افزایش یابد پادزهری در مقابل حیله و تقلب و دسیسه و شگردهای مجرمان حرفه‌ای خواهد بود که این مهم از رسالت‌های اصلی اصحاب رسانه و قلم می‌باشد.

وی اشاره به آمار جرایم سایبری ۹ ماهه سال جاری بیان کرد: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۷ درصد کاهش نشان می‌دهد که همگی در سایه اطلاع رسانی‌های صورت گرفته و افزایش آگاهی مردم به ویژه در زمینه کلاهبرداری‌های سایبری است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل از راه اندازی کلینیک‌های حقوقی در دانشگاه‌های استان با پیگیری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل خبر داد و بیان کرد: با راه اندازی کلینیک حقوقی در خانه مطبوعات با مشارکت اصحاب رسانه در این عمل خداپسندانه و خدمت رسانی به مردم و همنوعان و کمک در توسعه عدالت اجتماعی، بسیاری از مشکلات خود اصحاب رسانه نیز به مدد این کلینیک حقوقی مرتفع می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر در این نشست، اصحاب رسانه و خبرنگاران حاضر در این نشست تخصصی نیز با تقدیر از توجه تخصصی دستگاه قضائی به موضوع رسانه با طرح مشکلات و مسائل حوزه رسانه خواستار حمایت و پیگیری‌های دستگاه قضائی شدند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 992985

مهمترین اخبار ایران و جهان: