نیوز سیتی!
06 بهمن 1401 - 15:33

ساخت سه شهرک گلخانه‌ای در زنجان

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه تعداد سه شهرک گلخانه‌ای با مساحت ۱۲۰ هکتار درسطح استان درحال ساخت است، گفت: در حال حاضر دو مجتمع گلخانه‌ای در مجموع با سطح ۳۵ هکتار با کشت محصولات سبزی و سیفی، گل و گیاه زینتی و توت فرنگی فعالیت می‌کند.

عاطفه انجم شعاع، مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در زنجان، به وضعیت گلخانه‌های استان اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر سطح زیر کشت گلخانه‌های استان ۵.۴۰( پنج ممیز ۴۰) هکتار است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان تعداد واحدهای موجود در استان را ۲۱۰ واحد با اشتغالزایی ۴۰۰ نفر اعلام کرد و تصریح داشت: سالانه حدود ۴ هزار و ۵۶۰ تن محصولات گلخانه‌ای در این استان تولید و روانه بازار می‌شود.

 انجم شعاع اضافه کرد: از این میزان تولید یک هزار و ۸۰۰ تن توت فرنگی و نیز گوجه فرنگی، خیار و انواع سبزیجات تولید و روانه بازار می‌شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه سطح گلخانه‌های در حال ساخت در استان ۵۴.۴۳ هکتار است، عنوان کرد: در حال حاضر دو مجتمع گلخانه‌ای در مجموع با سطح ۳۵ هکتار، با کشت محصولات سبزی و سیفی، گل و گیاه زینتی و توت فرنگی فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: تعداد سه شهرک گلخانه‌ای با مساحت ۱۲۰ هکتار در سطح استان درحال ساخت است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در ادامه به حمایت‌های سازمان  در احداث گلخانه از متقاضیان اشاره کرد و خاطر نشان کرد: پایش واحدهای فعال و نیمه فعال، برگزاری میز خدمت، ایجاد سازو کارهای لازم  در زمین‌های خدمات فنی و مهندسی  و ارائه آموزش‌های لازم و کاربردی به گلخانه‌داران، تامین تسهیلات برای احداث گلخانه‌های جدیدالتاسیس، پیگیری رفع مشکلات  و موانع پیش روی و... از جمله حمایت‌های سازمان از متقاضیان و گلخانه‌داران است.

پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 999485

مهمترین اخبار ایران و جهان: