نیوز سیتی!
07 بهمن 1401 - 14:16

دوره تخصصی داستان‌نویسی «جلال آل احمد» در کرمانشاه شروع شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: دوره تخصصی داستان‌نویسی «جلال آل احمد» با برگزاری آزمون مقدماتی رسما شروع به کار کرد و طی آن به مدت چهار هفته متوالی کارگاه‌های حضوری و مجازی برای برگزیدگان دختر و پسر برگزار می‌شود.

علی صفدری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، با تاکید بر ضرورت استفاده از دانش و تجربیات اساتید ملی این دوره، اظهار کرد: این دوره به منظور توانمندسازی کودکان و نوجوانان استان برگزار شده و امیدواریم شروعی برای درخشش دوباره داستان‌نویسی استان باشد.

وی گفت: امروز جامعه ما نیاز به امید و نشاط دارد و یکی از مهم‌ترین راه‌های انتقال امید به جامعه تولید متن‌های خوب و جذاب است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه افزود: در یک نمایش طنز یا استندآپ کمدی، بخشی از جذابیت به اجرا بر می‌گردد، اما مهمترین قسمت داستان و سوژه‌ای است که در متن دنبال می‌شود و این از هنر نویسندگان است.

وی ادامه داد: ادبیات و داستان‌نویسی حوزه‌ای اثرگذار، ماندگار و جریان‌ساز است که برای توسعه مفاهیم ناب و فرهنگ غنی ایرانی اسلامی باید به درستی از آن استفاده کنیم.

صفدری با اشاره به اثرگذاری داستان و داستان‌نویسی، گفت: تأکید بر نظام خانواده یکی از مهم‌ترین نکات در نگارش متون است و با دقت به این حوزه اثرگذاری فرهنگی را می‌شود، دنبال کرد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: دوره تخصصی داستان نویسی «جلال آل احمد» طی روز های پنج شنبه و جمعه ۴ هفته متوالی به صورت مجازی و حضوری و در دو کارگاه مجزای پسران و دختران برگزار خواهد شد.

وی در پایان، یادآور شد: این دوره برنامه‌ای مشترک از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و کانون پرورشی و فکری کودکان و نوجوانان است.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1000741

مهمترین اخبار ایران و جهان: