نیوز سیتی!
18 دی 1401 - 09:27

مریوان نیازمند توجه جدی مسوولان استانی است/آمار بالای شاخص فلاکت در مریوان

فرماندار مریوان با اشاره به پایین بودن شاخص‌های توسعه و مشکلات این شهرستان در بخش‌های مختلف، مریوان را نیازمند توجه جدی مسوولان استانی دانست.

به گزارش خبرگزاری فارس از مریوان، اسماعیل احمدی شنبه‌شب در شورای برنامه‌ریزی و توسعه شهرستان مریوان اظهار کرد: مسئولان باید مریوان را به عنوان شهری مهم و تأثیرگذار اما با چالش و مشکلات بسیار باور داشته باشند و دولت با مداخله مثبت ورود کند.

فرماندار مریوان به وضعیت سرانه آموزشی و پرورشی در شهرستان مریوان اشاره و اضافه کرد: سرانه آموزش و پرورش در شهر مریوان پایین‌تر از میانگین استانی است و نیازمند مداخله اورژانسی است.

وی خاطرنشان کرد: جاده‌های ارتباطی شهرستان مریوان هم از لحاظ کمی و هم از لحاظ کیفی با مشکلات جدی روبه‌رو است.

فرماندار مریوان افزود: حدود ۵۰ درصد از مطالبات مردم این شهر مربوط به موضوع آبفا بود که اکنون به صفر رسیده و با وجود همه اینها، همچنان در بحث تامین آب آشامیدنی مناسب برای تمام شهروندان دچار مشکل هستیم.

فرماندار مریوان به پایین بودن سرانه ورزشی، عدم دسترسی راحت مردم به کتابخانه و نشریات و ... اشاره کرد و گفت: در بحث آسیب‌های اجتماعی نیز شهرستان مریوان وضعیت مطلوبی ندارد و شاخص فلاکت با توجه به وضعیت بیکاری در این شهر بالای ۵۰ درصد است.

احمدی اضافه کرد: اشکال و ابعاد خشونت، طلاق واعتیاد و تاب‌آوری اجتماعی در مریوان بسیار پایین است و به همین دلیل است که بخشی از تنش‌ها در مریوان به صورت مضاعف خود را نمایان می‌کند.

وی اذعان کرد: مریوان شهرستان مهمی است و امنیت آن تنها تامین کننده امنیت یک شهر نیست و برهم‌خوردن امنیت مریوان برهم زننده امنیت استان و چه بسا کشور است و تبعات آن کشور را در بر می‌گیرد.

احمدی یادآور شد: در کمتر جایی از فاصله ۱۵ کیلومتری مرز امنیت قریب به ۲۰۰ هزار نفر تامین می‌شود و این از جمله‌های کارهای مهم نظام جمهوری اسلامی در این شهرستان است.

انتهای پیام/2330/72

منبع: فارس
شناسه خبر: 962085

مهمترین اخبار ایران و جهان: