نیوز سیتی!
08 بهمن 1401 - 15:26

بزرگداشت نظامی گنجوی برگزار می‌شود/ اکران فیلم‌های جشنواره فجر در زنجان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: بزرگداشت نظامی گنجوی در استان زنجان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، امراله حسنی در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران یک پدیده منحصر به فرد است، چون در طول تاریخ تجربه شده که انقلاب‌های متعددی وجود داشته است اما کمتر دیده شده که مردم از یک انقلاب اینقدر استقبال کنند‌.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی یک مقدمه برای تمدن انقلابی بود، گفت: ما کم کم به سمت تشکیل دولت اسلامی می‌رویم.
وی گفت: یکی از مجموعه‌هایی که می‌توانند در تبیین این دستاوردها نقش داشته باشند، رسانه‌ها هستند که امیدواریم مثل سال‌های قبل دوستان کمک کار باشند.
حسنی با بیان اینکه اطلاع رسانی به موقع برای مشارکت مردم و تقویت حضور مردم در مراسمات دهه فجر، فراهم‌سازی زمینه نقش آفرینی خودجوش مردم برای برنامه‌های دهه فجر از اقداماتی است که انتظار می‌رود رسانه‌ها انجام دهند، گفت: تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی، انعکاس هوشمندانه دستاوردهای انقلاب اسلامی در زمینه افزایش آگاهی عمومی، هماهنگی و فعال کردن بخشی از رسانه‌های مکتوب و غیرمکتوب هم کمک کاری برای انعکاس اخبار خواهد بود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: مهمترین برنامه ارشاد جشنواره فیلم فجر است که از ۲۴ فیلم مثل سال قبل تعدادی از فیلم‌ها را در زنجان اکران خواهیم کرد.
وی گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دیکر پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی است که در گالری فرهنگسرای امام برگزار می‌شود.
حسنی گفت: جشنواره گروه نوازی فجر نیز از ۲۹ بهمن تا سوم اسفندماه در استان زنجان برگزار خواهد شد.
وی افزود:جشنواره آیین سنتی ترک زبانان کشور نیز به خاطر سرما در دهه اول اردیبهشت برگزار می‌شود.
وی تصریح کرد: همچنین یک برنامه نیز به مناسبت بزرگداشت شاعر نامدار ایرانی نظامی گنجوی در کل کشور و به تبع آن استان زنجان برگزار می‌شود.

پایان پیام/73005

منبع: فارس
شناسه خبر: 1002741

مهمترین اخبار ایران و جهان: