نیوز سیتی!
10 دی 1401 - 11:03

سومین مرکز خرید و فروش چوب تاغ در شاهرود متلاشی شد

شاهرود- رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود از متلاشی شدن سومین مرکز خرید و فروش چوب تاغ در یکی از روستاهای شهرستان خبر داد و گفت: در این راستا دو نفر دستگیر شدند.

محمدرضا کشاورزیان در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه در پی اشراف اطلاعاتی مبنی بر قاچاق چوب تاغ موضوع در دستور کار رسیدگی قرار گرفت، ابراز داشت: با همکاری نیروی انتظامی مخفیگاه جمع‌ آوری چوب در روستایی نزدیک شاهرود شناسایی و فرد متهم تحت نظر واقع شد.

وی بابیان اینکه طی عملیات غافلگیرانه شبانه مکان مورد نظر بازرسی و بیش از هشت تن چوب تاغ کشف شد، افزود: با کشف محموله دو نفر نیز دستگیر و پرونده قضائی برای آنها تشکیل شد.

رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود بابیان اینکه طی دو هفته اخیر این سومین مرکز خرید و فروش چوب تاغ در شرق استان است که متلاشی شده، ابزار داشت: متهمان قصد انتقال محموله را به تهران داشتند که در این اقدام خود ناکام ماندند.

کشاورزیان ضمن بیان اینکه گشت‌های حفاظتی منابع طبیعی به صورت مستمر ادامه دارد، تصریح کرد: ارزش این محموله ۶۵۰ میلیون تومان برآورد شده است.

وی افزود: تاغ یکی از گونه‌های ارزشمند برای حفاظت از خاک و جلوگیری از آسیب به زیرساخت‌ها محسوب می‌شود لذا با هر گونه مصادیق قطع یا قاچاق این چوب برخورد جدی صورت می‌گیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 945185

مهمترین اخبار ایران و جهان: