نیوز سیتی!
23 دی 1401 - 20:10

پیاده‌روی خانوادگی راه عاشقی در اصفهان برگزار شد

به مناسبت گرامیداشت میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر پیاده روی خانوادگی و همچنین گرامیداشت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و ۱۲۰۰ شهدای ورزشکار استان اصفهان با عنوان راه عاشقی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، وحید رجبی مسؤول سازمان بسیج ورزشکاران استان اصفهان اظهار داشت: بسیج ورزشکاران استان اصفهان به مناسبت گرامیداشت روز زن و مقام مادر پیاده‌روی خانوادگی امروز از ایستگاه شماره دو تله سیژ به سمت میدان گردهمایی پارک ناژوان برگزار  شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این همایش نزدیک با سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بود، برنامه‌ریزی برگزاری این همایش انجام شد تا در روز ولادت  حضرت فاطمه (س) شاهد تجمع خانواده‌های گرامی در کنار هم و شاهد فضایی بانشاط و توسعه فرهنگ ورزش در بین اقشار مختلف مردم جهت ایجاد سلامت جسمی و روحی در آنان شود.

رجبی تصریح کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری که به خانواده تکیه کنید، دشمن تصمیم گرفته نظام خانواده را در بین بشر از بین ببرد و تلاش‌های زیادی را در سال‌های اخیر داشته‌اند.

مسؤول سازمان بسیج ورزشکاران استان اصفهان افزود: ارزش و جایگاه واقعی زنان برخلاف تبلیغات سو استکبار جهانی و الگوهای مبتذل غرب در طول ۴۴ سال از برقراری نظام اسلامی در کشور عزیزمان در عرصه‌های مختلف متبلور شده است، خانواده نخستین جامعه است و می‌توان این جامعه کوچک را رکن بنیادین اجتماع بشری شمرد و نقش بنیادین زنان بیشتر نمایان می‌شود.

وی افزود: به گواه تاریخ نهاد مقدس خانواده مهم‌ترین نقش را در پویایی و حفظ سلامت جامعه دارد و تحقق جامعه سالم نیازمند نقش‌آفرینی سازنده زنان در خانواده است، زنان و بانوان این سرزمین در تمامی عرصه‌های علمی، فرهنگی، ورزشی و سطوح مختلف مدیرتی حضور داشته‌اند و قابل مقایسه با کشورهای دیگر نیست و در تحکیم بیان خانواده و پرورش فرزندان سالم بسیار نقش دارند.

رجبی در ادامه گفت: همایش‌های پیاده‌روی خانوادگی در گسترش فرهنگ ورزش همگانی نقش بسزایی دارد، این فرهنگ به گونه‌ای طراحی شده تا مردم به صورت نمادین دور هم جمع شوند و در یک مسیر مشخص به پیاده روی خانوادگی بپردازند؛ این نمادین بودن باید هدف داشته باشد و هدف آن فرهنگ‌سازی ورزش همگانی و بهبودی در بین اقشار جامعه بخصوص در بین خانواده‌ها جایگاه خوبی داشته باشد.

مسؤول سازمان بسیج ورزشکاران استان اصفهان در پایان عنوان کرد: ترویج ورزش همگانی از جمله ورزش در خانواده، دختران و بانوان کشور احیاء و تقویت ورزش‌های سنتی و آئینی ایران است.

وی افزود: زنان می‌توانند با مشارکت فعال خود در زمینه‌های مختلف ورزشی و به ویژه ورزش‌های همگانی الگوی مناسب ترویج فعالیت بدنی برای سایر افراد خانواده به ویژه نوجوانان و جوانان باشند، انجام تحرکات جسمی منظم از ابتدای جوانی نه تنها به افزایش آمادگی جسمانی می‌انجامد، بلکه برای تقویت روح و روان نیز مفید است.

رجبی ادامه داد: ورزش همگانی یک عامل اساسی در تأمین سلامتی و کیفیت زندگی افراد جامعه می‌باشد و مردم براساس فرهنگ و نگرش، باورها و همچنین با توجه به ویژگی‌های فردی و وضعیت مادی خود در ورزش همگانی شرکت می‌کنند، لذا لزوم افزایش آگاهی زنان در خصوص تاثیرات مفید ورزش بر سلامت می‌تواند محرک مناسبی جهت تشویق زنان به فعالیت بدنی مستمر و منظم و به دنبال آن ترغیب سایر اعضای خانواده باشد.

پایان پیام/۶۳۰۹۰/

منبع: فارس
شناسه خبر: 975085

مهمترین اخبار ایران و جهان: