نیوز سیتی!
23 دی 1401 - 19:22

مدارس 12 شهرستان سیستان و بلوچستان شنبه تعطیل است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: تداوم سرمای هوا سبب تعطیلی مدارس 12 شهرستان از جمله زاهدان، خاش، تفتان، میرجاوه، مهرستان، سیب و سوران و سراوان در روز شنبه 24 دی ماه جاری شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، مجید محبی اظهار کرد: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی بامداد امروز دمای هوای ۱۱ شهرستان از استان به زیر صفر رسید که زاهدان با منفی ۱۰، هیرمند منفی ۱۰، زابل و زهک منفی ۹، میرجاوه منفی ۷، خاش نصرت آباد و سراوان منفی ۵، سیب سوران منفی ۳، تمندان منفی ۲، و مهرستان منفی ۱، درجه زیر صفر سردترین شهر استان بوده است.

وی ادامه داد: در شهرستان‌های ذکر شده مدارس ابتدایی و نیمه اول متوسطه تعطیل اعلام شده و کلاس‌های دانش آموزان مقطع متوسطه دوم در این شهرستان‌ها برقرار است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: روز گذشته بنا بر اعلام فرمانداران شهرستان‌های زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز به دلیل تداوم سرمای هوا و وزش باد شدید سبب تعطیلی روز شنبه مدارس و ادارات این شهرستان‌ها شد.

هوای سرد در سطح استان و یخبندان شبانه در نیمه شمالی استان تا اوایل هفته آینده ماندگار است

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بامداد امروز دمای هوای ۱۱ شهرستان این استان به زیر صفر رسید.

محسن حیدری اظهارداشت: زاهدان با منفی ۱۰، هیرمند منفی ۱۰، زابل و زهک منفی ۹، میرجاوه منفی هفت، خاش نصرت آباد و سراوان منفی پنج، سیب سوران منفی سه، تمندان منفی ۲ و مهرستان منفی یک درجه زیر صفر، سردترین شهر استان بوده است.

وی با بیان اینکه دیشب دمای هوا در زاهدان تا منفی ۱۰ درجه کاهش یافت، گفت: این دما قبلاً هم تکرار شده بطوری که در زمستان سال ۹۰ دمای زاهدان، بیش از منفی ۱۱ درجه و زمستان سال ۹۱به منفی ۱۰ درجه هم رسیده بود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: سردترین دمای ثبت شده در زاهدان به دیماه سال ۱۳۵۱ با ثبت دمای منفی ۲۲ درجه ای بوده است.

وی خاطرنشان کرد: همانطور که پیش بینی می شد، سازمان هواشناسی استان با صدور هشدار نارنجی مبنی بر ورود سرما از عرض های بالاتر به استان هشدار داده بود.

حیدری اظهار داشت: تا اواخر وقت جمعه در شمال، نوارشرقی و غرب استان وزش باد نسبتا شدید تا شدید در نقاط مستعد گردوخاک بویژه در شمال استان تداوم دارد. هوای سرد در سطح استان و یخبندان شبانه در نیمه شمالی استان تا اوایل هفته آینده ماندگار است.

وی گفت: طی ۲ روز آینده روی دریا وزش باد نسبتاً شدید تا شدید رخ خواهد داد که این پدیده سبب مواج شدن دریای عمان می‌شود.

پایان پیام/3139

منبع: فارس
شناسه خبر: 975041

مهمترین اخبار ایران و جهان: