نیوز سیتی!
20 دی 1401 - 20:49

شناسایی ۳۱۵ گونه گیاه دارویی در همدان

دبیر اجرایی اجلاسیه همدان مرکز جهانی طب سینایی از شناسایی ۳۱۵ گونه گیاه دارویی در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمد صیفی‌کار عصر امروز در مجموعه تولیدکنندگان محصولات گیاهان دارویی، پیرامون ظرفیت‌ها و وضع موجود گیاهان دارویی و داروهای گیاهی همدان اظهار کرد: انرژی و تلاش شرکت‌های همدان قابل تقدیر است و در کنار آن بهره‌مندی از تجارب نیروی انسانی شرکت‌های مطرح جهان که کارآمد و دارای برند هستند نیز می‌تواند یک فرصت ارزشمند و پایه‌ای‌ باشد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۳۱۵ گونه گیاه دارویی در همدان احصاء شده و دبیرخانه کنگره در کنار تشکیل بانک اطلاعاتی از شرکت‌های بومی و سایر شرکت‌های ایرانی، ۱۴ شرکت فعال آلمانی را در این حیطه شناسایی کرده است گفت: با توجه به اینکه همدان دارای ظرفیت تولید و فرآوری و بسته‌بندی است، شرکت‌های آلمانی نیز می‌توانند به توسعه فعالیت و رونق کسب و کار مجموعه‌های نوپای فعال در حیطه گیاهان دارویی و داروهای گیاهی کمک کنند.

دبیر اجرایی اجلاسیه همدان مرکز جهانی طب سینایی با بیان اینکه این شرکت‌ها می‌توانند شتاب‌دهنده‌های شناخته شده و فعالی در حوزه گیاهان دارویی و داروهای گیاهی برای سه مخاطب اصلی خود باشند خاطرنشان کرد: این مخاطبان شامل «استارتاپ‌ها و تیم‌های حوزه گیاهان دارویی و داروهای گیاهی»، «فناوران و محققان» و «کارآفرینان» هستند.

وی با اشاره به اینکه با توجه به این فرایند شاهد خدمات مختلفی در حوزه‌های مدیریت کسب و کار، کارآفرینی زیستی، تولید، توسعه فناوری، برندسازی، فروش و بازاریابی خواهیم بود یادآور شد: در کنار فناوران «صنعت گیاهان دارویی و داروهای گیاهی»، فعالان عرصه های «بیومتریال آرایشی و بهداشتی» و «دانشجویان و طیف علاقمند» نیز از این خدمات و دستاوردها بهره‌مند خواهند شد.

صیفی‌کار با بیان اینکه دبیرخانه، حلقه وصل شرکت‌های فعال و نیروی انسانی متخصص این حیطه بوده و تجربه نیروی انسانی جزو ارزشمندترین دارایی‌های یک کشور است گفت: گفتمان‌سازی و فرهنگ‌سازی نیز در بهره‌مندی مردم از طب ایرانی و کاهش هزینه‌های درمانی از مهمترین وظایف دبیرخانه هست.

وی گفت: دستیابی به فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان، آشنایی با دستاوردها، محصولات تولید شده و بسط و تقویت ظرفیت‌های موجود در این مجموعه خواهد بود.

پایان پیام/۸۹۰۲۶/

منبع: فارس
شناسه خبر: 968685

مهمترین اخبار ایران و جهان: