نیوز سیتی!
09 بهمن 1401 - 21:49

نجات کشتی کانتینری در بندر عسلویه

مدیر اداره بندر و دریانوردی عسلویه گفت: با اقدامات انجام شده از غرق شدن کشتی حامل ۴۷ کانتینر جلوگیری شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان عسلویه، عمران مرادپور مدیر اداره بندر و دریانوردی عسلویه عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کشتی کانتینربر در لنگرگاه عسلویه لنگر کرده بود که فرمانده واحد اعلام کرد به دلیل شرایط بد جوی لنگر کشتی بریده شده و لنگر دوم هم ندارند. 

وی بیان کرد: با قرار گرفتن این شناور در شرایط اضطراری و همچنین وجود نقص فنی در موتور کشتی تصمیم بر این شد تا کشتی مضطر هر چه سریع تر به محل امن و حوضچه انتقال داده شود. 

مدیر اداره بندر و دریانوردی عسلویه ادامه داد: پس از هماهنگی صورت گرفته با معاون عملیات دریایی پایانه ها و مخازن پتروشیمی، قرار شد که شناور یاد شده با اسکورت ۲ یدک کش جهت پهلوگیری به سمت حوضچه دوم در حال احداث پتروشیمی منتقل شود. 

مرادپور ادامه داد: سپس کشتی به سمت موقعیت در نظر گرفته شده حرکت داده شد و یدک کش‌های عسلویه ۲ و نیم‌روز جهت همکاری با این واحد از اسکله جدا شدند. 

وی یادآور شد: در ادامه نیز جهت پهلودهی واحد مضطر به یدک کش فتح المبین اعلام شد که جهت همکاری جدا شود که این شناور یدک کش از اسکله جدا شد و کشتی یاد شده با کمک یدک کش های عسلویه ۲ و نیم روز در اسکله پهلو گرفت.

پایان خبر/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1006085

مهمترین اخبار ایران و جهان: