نیوز سیتی!
28 دی 1401 - 23:59

تغییر اراضی کشاورزی به مسکونی خلاف است/ متخلفین تحت تعقیب قرار می‌گیرند

دادستان زنجان گفت: کسانی که زمینه تغییر کاربری غیر مجاز اراضی زراعی را به مسکونی فراهم می‌کنند به عنوان معاون در در جرم تحت تعقیب قرار خواهند گرفت و برابر قانون با آنها برخورد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، بهروز عباسی، دادستان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از امروز به عنوان مدعی‌العموم به سراغ مسئولانی که در امر نظارت بر بنگاه‌ها کوتاهی می‌کنند، بدون هیچ اغماضی اعمال قانون خواهند شد.

دادستان عمومی و انقلاب استان زنجان با اشاره به صدور بی‌رویه مجوزهای فعالیت مشاوران املاک گفت: برابر تبصره ۲ ماده ۴۹ که صراحتا گفته بر اساس نیاز باید مجوز داده شود.

وی با اشاره به اینکه خرید و فروش مسکن ملی خلاف قانون است و این موضوع به راه و شهرسازی هم گوشزد شده است، تصریح کرد: همچنین خرید و فروش املاک زراعی به قصد ساخت و ساز مسکن هم ممنوع و غیرقانونی است.

عباسی افزود: کسانی که زمینه تغییر کاربری غیر مجاز اراضی زراعی را به مسکونی فراهم می‌کنند به عنوان معاونت در جرم تحت تعقیب قرار خواهند گرفت و برابر قانون با آنها برخورد می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب استان زنجان با اشاره به برخی نابه سامانی‌های بازار مسکن گفت: این نا به سامانی ناشی از کم لطفی برخی از مسئولان است که به وظیفه قانونی خود مبنی بر نظارت و عدم اعمال قانون با بنگاه‌هایی که به‌ ضوابط و مقررات عمل نکردند، برمی‌گردد که با آنها نیز برخورد می‌شود.

وی افزود: تشکیل پرونده برای مسئولانی که  مرتکب ترک فعل در حوزه نظارت بر مشاورین املاک می‌شود، خواهد شد.

پایان پیام/73005

منبع: فارس
شناسه خبر: 985541

مهمترین اخبار ایران و جهان: