نیوز سیتی!
20 آذر 1401 - 16:16

خلاقانه فکر کردن را در فرزندان توسعه دهیم

عضو هیأت علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش گفت: : برای اینکه فرهنگ پژوهش توسعه پیدا کند، لازم است فرهنگ فکر کردن و از آن مهم‌تر خلاقانه فکر کردن را با تربیت خلاقیت در فرزندان توسعه دهیم و به آن توجه کنیم.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، مژگان فرح‌پور عضو هیأت علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در برنامه «صبح و گفت‌وگو» رادیو گفت‌وگو با تأکید بر اینکه هفته پژوهش باید سرآغاز ایجاد تفکر خلاقانه در فرزندان‌مان باشد، گفت: برای اینکه فرهنگ پژوهش توسعه پیدا کند، لازم است فرهنگ فکر کردن و از آن مهم‌تر خلاقانه فکر کردن را با تربیت خلاقیت در فرزندان توسعه دهیم و به آن توجه کنیم. 

وی تفکر خلاق را روشی برای بررسی و حل مسأله از راه‌های غیر مرسوم با دیدگاهی متفاوت عنوان و بیان کرد: فرآیند خلاقانه کمک می‌کند فرزندان‌مان روابط را بررسی کنند، با چالش‌های جدید مواجه شوند و به دنبال راه‌هایی بروند که بدیع و تازه است زیرا تنها از این طریق می‌توان تفکر پژوهش محور را رشد داد.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش با تأکید بر این موضوع که باید محتوا و دروس آموزش و پرورش تغییر کند، خاطرنشان کرد: فرهنگ پژوهش محوری فقط به محتوا بستگی ندارد و در ابعاد مختلف باید تغییر رویه دهیم تا کشور را به سمت پژوهش سوق دهیم. 

وی افزود: در بُعد فرهنگ و روابط اجتماعی، خانواده باید حتما تلاش کند تا نقش الگویی والدین برای فرزندان، معیارهایی که خانواده‌ها با فرزندانشان دارند و همچنین توانایی سازگاری خانواده با محیط مورد توجه قرار گیرد تا از حافظه محوری به سمت تفکر و اندیشه روی آوریم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 904685

مهمترین اخبار ایران و جهان: