نیوز سیتی!
02 دی 1401 - 15:33

جامعه نیازمند سواد جنگ ترکیبی است

بوشهر- امام جمعه اهرم گفت: در شرایط کنونی ضرورت نهضت سواد جنگ ترکیبی بیش از پیش احساس می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حبیب پهلو زاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اهرم با اشاره به هفته سواد آموزی اظهار داشت: نهضت سواد آموزی مجموعه مبارکی است که به فرمان حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه در هفتم دی سال ۵۸ تأسیس شد.

وی افزود: شاخص سواد آموزی در زمان طاغوت ۳۷ درصد بود که الحمدلله با تلاش و جهاد نهضت سوادآموزی این شاخص را در گام دوم انقلاب به ۹۷ درصد رسانده‌اند و می‌توان گفت تقریباً بی سواد وجود ندارد که از زحمات همه عزیزان تشکر می‌کنیم.

امام جمعه اهرم ادامه داد: نکته مهم‌تر و حیاتی این است که حالا که بی سواد نداریم اما در دوران جنگ ترکیبی قرار داریم و جامعه نیازمند به نهضت سواد جنگ ترکیبی است.

وی گفت: آمار سواد جنگ ترکیبی نگران کننده است چرا که تلفات ما در جنگ ترکیبی مثل جنگ سخت نیست و اثر آن در فتنه‌ها و حضور فریب خوردگان در کف خیابان و به شهادت رساندن هموطنان ظاهر می‌شود که این نشانگر عمق جهل بعضی از خواص است، چه برسد به عوام و لذا ضرورت نهضت سواد جنگ ترکیبی بیش از پیش احساس می‌شود و به همین خاطر حضرت آقا بارها پیرامون جهاد تبیین امر فرمودند و قطعاً هر کسی در اجرای این امر کوتاهی کرده فردای قیامت مواخذه خواهد شد.

وی با تسلیت ایام شهادت بی بی دوعالم حضرت صدیقه اطهر فاطمه زهرا (س) بیان کرد: آنچه که علت حادثه هتک حرمت ولایت و هجوم به بیت امیرالمونین و حضرت فاطمه زهراء شد،؛ کوتاهی خواص در ابراز و بیان حق بود.

امام جمعه اهرم تصریع کرد: افرادی که در غدیر خم بودند و شاهد نزول آیه قرآن و معرفی امیرالمومنین به عنوان امام و جانشین پیامبر بودند اما بعد از رحلت پیامبر همه کسانی که حاضر بودند زبان در کام فرو بردند و حاضر به تبیین و جهاد تبیین نشدند، منافقین زمان پیامبر (ص) به خاطر سکوت خواص و جهل عوام، مسیر جامعه اسلامی را منحرف کردند و تا به امروز این مسیر انحرافش بیشتر شده است.

پهلو زاده بیان کرد: اینجاست که حضرت زهرا سلام الله علیها در جنگ ترکیبی زمان خود به جهاد تبیین می‌پردازد و شهیده راه ولایت می‌شود.

امام جمعه اهرم اظهار داشت: خواص ساکت در فتنه بدانند همانطور که ساکتین در فتنه سقیفه شریک در خون حضرت زهراء سلام الله علیها بودند ساکتین فتنه امروز هم شریک در خون‌های پاک جوانان این ملت هستند. و ان شاء الله با ظهور منتقم خون حضرت زهرا و شهدای راه ولایت، تمام منافقین و دشمنان ولایت به خاک مذلت و نابودی خواهند نشست.

وی بیان کرد: حضرت زهرا سلام الله علیها در تبیین وقایع بعد از پیامبر می‌فرماید «ظهر فیکم حس که النفاق» نفاق و دو رویی، جامعه بعد پیامبر را فراگرفته بود و «سمل جلبابُ الدین» جامه دین پوسید و ظاهر دین را ناکارآمد نشان دادند. در حالی که اصل دین خودش مشکلی ندارد. و «نَطَق کاظمُ الغاوین» گمراهان خشم فرو بده به نطق آمدند.

وی گفت: وقتی خواص جامعه چه آیت الله، مهندس، معلم و استاد دانشگاه و دیگران از تبیین و روشنگری روگردان شوند، قطعاً کسانی که گمراه هستند و ضربه خورده از انحرافات خودشان هستند مثل منافقین، دین و جامعه دینی را ناکارآمد نشان می‌دهند و جوانانِ بی گناه جامعه بخاطر تجربه کم و گرداب شبهات در مسلخ فتنه با تیر جهالت کشته می‌شوند، همانطور که در عراق و سوریه صدها هزار کشته شدند.

پهلو زاده خاطر نشان کرد: بنابراین هر کسی در جامعه اسلامی در مسیر تقوا و عمل صالح باشد در تقویت ولایت جهاد می‌کند و هر کسی که در جامعه اسلامی در مسیر نفاق و فتنه و مدافع مستکبران عالم باشد در تضعیف ولایت است و جایگاهش در آتش جهنم خواهد بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 928541

مهمترین اخبار ایران و جهان: