نیوز سیتی!
27 آذر 1401 - 20:52

البرز به ۵۵۰۰ کلاس درس نیاز دارد

استاندار البرز با اشاره به برنامه‌هایی که استان در مسیر تحقق سرانه‌های آموزشی دارد، گفت: البرز نیازمند ۵۵۰۰ کلاس درسی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، بیست و چهارمین جشنواره تجلیل از خیرین مدرسه ساز استان البرز، امروز با حضور مسؤولان استانی برگزار شد.

مجتبی عبداللهی، استاندار البرز طی این آیین با اشاره به اینکه البرز با نرخ بالای مهاجرت پذیری دست و‌پنجه نرم می‌کند، گفت: طی سفر ریاست جمهوری به استان البرز مقرر شدظرف مدت یک سال طی تعامل دولت و خیرین، ساخت ۱۰۰ مدرسه را به پایان برسانیم.

وی یادآور شد: خوشبختانه با رایزنی‌هایی که صورت گرفته است، ظرفیت این را داریم که شمار مدارس در حال ساخت استان را به ۲۰۰ یا ۳۰۰ مدرسه برسانیم.

استاندار البرز با بیان اینکه استان برای رسیدن به متوسط کشور به پنج هزار و ۵۰۰ کلاس درس نیاز دارد، یادآور شد: تأمین این آمار به صورت جدی مدنظر قرار دارد

وی با اشاره به قرارگاه اجتماعی که با هدف رسیدگی به مناطق محروم تشکیل شده است، گفت: در قالب ماموریت‌های قرارگاه اجتماعی در محله‌های ۶۶ گانه استان نسبت به احصا نیازهای آموزشی این محله ها اقدام شده است و جانمایی برای احداث مدارس و مراکز آموزشی را آغاز کرده ایم.

وی بیان کرد: خیرین مدرسه ساز استان البرز در کشور خوش درخشیده اند و این ظرفیت ارزشمند و بازوان قدرتمند را فرصتی مغتنم برای ایجاد بسترهای ارتقا کیفیت خدمات رسانی به مردم و تقویت زیرساخت های فقیر استان می‌دانیم.

عبداللهی افزود: خیرین بسیاری برای مشارکت در ساخت مدرسه اعلام آمادگی کرده اند، اکنون ۳۴ مدرسه آماده و دراین یکسال تحویل آموزش و پرورش شده اگرچه ۶۵ مدرسه در دست ساخت داریم که از پیشرفت فیزیکی ۲۰ تا ۹۰ درصد برخوردار هستند ولی تمام تلاش را برای ارتقای سرانه های آموزشی بکار بسته ایم.

استاندار البرز تاکید کرد: در تلاش هستیم ۶۵ مدرسه دیگر نیز تا پایان سال تکمیل کنیم و همچنین ۵۲ زمین برای ارتقای سرانه های آموزشی استان البرز جانمایی شده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 918785

مهمترین اخبار ایران و جهان: