نیوز سیتی!
24 آذر 1401 - 14:53

تمرکز دشمن بر فرهنگ و اقتصاد و مولفه‌های تاثیرگذار مربوط به آن‌ها است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر مسیر عاشورا و اهل بیت به عنوان ظرفیتی که در هیچ کجای دنیا وجود ندارد، گفت: به همین دلیل تمرکز دشمن بر فرهنگ و اقتصاد و مولفه‌های تاثیرگذار مربوط به آن‌ها است و تمام تلاشش را اعمال کرد که در حوزه اقتصادی دچار مشکل شویم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور در نشست مجامع بسیجیان استان اصفهان با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اظهار کرد: مقام معظم رهبری مراحل تکاملی انقلاب اسلامی را در پنج مرحله تبیین کردند که شامل پیروزی انقلاب اسلامی، استقرار نظام اسلامی، تحقق دولت اسلامی، تحقق جامعه اسلامی و تحقق تمدن اسلامی می‌شود.

وی پیروزی انقلاب و استقرار نظام اسلامی را از مراحل گام اول عنوان کرد و افزود: ایشان می‌فرمایند که در گام اول ما باید به قدرت اول منطقه‌ای تبدیل شویم و امروزه دلایل بسیار روشن و غیرقابل انکاری در اثبات آن وجود دارد.

سلیمانی با اشاره به مراحل گام دوم بیان داشت: در گام دوم انقلاب اسلامی با طی کردن سه مرحله تحقق دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی باید به یک قدرت جهانی در نظم نوین جهانی تبدیل شویم و بدانید تا دولت اسلامی محقق نشود جامعه اسلامی شکل نمی‌گیرد. رئیس سازمان بسیج مستضعفین در رابطه با شرایط تحقق تمدن نوین اسلامی گفت: تمدن نوین اسلامی زمانی شکل می‌گیرد که کشورهای اسلامی کنار یکدیگر باشند؛ یعنی الگوی انقلاب اسلامی فراگیر شده و همه هم‌هدف ‌و هم‌جهت شوند که پیش زمینه این کار تحقق دولت اسلامی است.

وی شاه‌کلید تحقق دولت اسلامی را حضور مردم در صحنه‌های نقش‌آفرینی دانست و تاکید کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان فرمودند که دو ساحت فرهنگی و اقتصادی را اولویت قرار دهید چرا که در مرحله تحقق دولت اسلامی، اولویت با حوزه فرهنگ و معیشت است.

سلیمانی با تاکید بر مسیر عاشورا و اهل بیت به عنوان ظرفیتی که در هیچ کجای دنیا وجود ندارد، تصریح کرد: به همین دلیل تمرکز دشمن بر فرهنگ و اقتصاد و مولفه‌های تاثیرگذار مربوط به آن‌ها است و تمام تلاشش را اعمال کرد که در حوزه اقتصادی دچار مشکل شویم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به ظرفیت‌های موجود در کشور گفت: از لحاظ موقعیت جغرافیایی و تسلط بر آبراه‌ها، داشتن مرزهای مشترک جغرافیایی با بیش از ۱۶ کشور دنیا، از نظر آب و هوا، جمعیت، ذخایر فسیلی، معادن، حجم نقدینگی و مبادلات تجاری ظرفیت اقتصادی داریم.

وی ابراز امیدواری کرد: همانگونه که کشور در مقابله با دشمن و نظام سلطه توانست قدرت خودش را متجلی کند در حوزه فرهنگ و اقتصاد هم می‌تواند موفق شود. سلیمانی بر ظرفیت انقلاب اسلامی به عنوان یک الگو برای دیگر کشورها تاکید کرد و اظهار داشت: امام راحل با کشف قدرت و ظرفیت ملت ایران، مفهوم قدرت در جهان را تغییر داد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به طرح‌های مطرح شده در این نشست عنوان کرد: بسیج باید نرم افزارها را طراحی کند و با فراهم کردن بستر حضور مردم در عرصه‌های نقش آفرین، راه را برای عملیاتی شدن آن‌ها باز کند. وی ادامه داد: طرح‌های مطرح شده مثل طرح نفس، در هفته گذشته ذیل طرح «ایران جوان بمان» به عنوان یکی از زیر طرح‌ها ابلاغ شد، همچنین در موضوع آب و خاک یک تفاهم نامه بسیار موسعی بین بسیج و جهاد کشاورزی به امضا رسید.

سلیمانی نقش مجمع بسیج در استان ها را در شناسایی ظرفیت‌های محلی، منطقه‌ای، شهرستانی، استانی و کشوری مهم تلقی کرد و افزود: حتما بسیج می‌تواند به عنوان یک تشکیلات مردم پایه در انقلاب اسلامی، این طرح‌ها را عملیاتی کند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ده سال پیش رو را به عنوان یک فرصت مهم برای تحقق دولت اسلامی دانست و ابراز داشت: اگر تلاش‌ها در حوزه اقتصاد و معیشت شتاب بگیرد، خواهیم توانست از مرحله تحقق دولت اسلامی عبور کنیم و امیدواریم مسائل مختلف با همکاری قوا و همیاری بسیج برطرف شود.

پایان پیام/۳۶۴۹/س

منبع: فارس
شناسه خبر: 912641

مهمترین اخبار ایران و جهان: