نیوز سیتی!
22 آذر 1401 - 14:30

سمنان به عنوان نماینده ایران در اتحادیه راه ابریشم انتخاب شد

سمنان- استاندار سمنان بابیان اینکه شهر سمنان نماینده ایران در اتحادیه راه ابریشم انتخاب شد، گفت: ظرفیت‌های این موضوع برای تحول اقتصادی مطلوب به کار گرفته شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی ظهر سه شنبه در دومین جلسه کمیته گردشگری به میزبانی سالن یادگار امام (ره) ستانداری سمنان ضمن بیان اینکه شهر سمنان نماینده کشور در اتحادیه راه ابریشم انتخاب شده است، ابراز داشت: برای این رویداد فراملی می‌طلبد تا اقدامات مناسب با جدیت دنبال شود.

وی با بیان اینکه می‌بایست از ظرفیت تورهای گردشگری به منظور جذب توریست و بازدید از فرصت‌ها و پتانسیل‌های گردشگری در راستای معرفی شهر سمنان و استان بهره برد، افزود: باید کوشید تا از ظرفیت‌های این موضوع برای ایجاد تحول اقتصادی مطلوب در شهر سمنان و در نهایت استان به بهترین شکل ممکن استفاده شود.

استاندار سمنان با تاکید بر اینکه صنعت گردشگری دومین صنعت پربازده در دنیا به شمار می‌رود، ابراز داشت: توجه به شهر سمنان در اتحادیه راه ابریشم، فرصت طلایی برای معرفی پتانسیل‌های گردشگری استان و افزایش مدت ماندگاری مسافر محسوب می‌شود.

هاشمی با بیان اینکه تبیین جامع و کامل پیرامون موضوع در راستای روشن سازی اهمیت انتخاب شهر سمنان به عنوان شهر منتخب کشور در اتحادیه راه ابریشم، برای مدیران استان در جلسه شورای اداری انجام خواهد شد، تصریح کرد: حاکمیت، نخبگان و اندیشمندان و بخش خصوصی سه ضلع مهم در مسیر تحقق اهداف موضوع حضور شهر سمنان در اتحادیه راه ابریشم باید مد نظر قرار گیرد.

وی افزود: برای تحقق اهداف مذکور می‌طلبد از ظرفیت تسهیلات تبصره ۱۸ و ۱۶ و همچنین شرکت‌های دانش بنیان در راستای بکارگیری برنامه‌های نرم افزاری برای معرفی پتانسیل‌های گردشگری استفاده شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 908485

مهمترین اخبار ایران و جهان: