نیوز سیتی!
23 آذر 1401 - 22:52

رایزنی عراق و آلمان برای برچیدن اردوگاه خانواده‌های داعشی در سوریه

مشاور امنیت ملی عراق و همتای آلمانی او درباره برچیدن اردوگاه «الهول» که صدها خانواده داعشی در آن زندگی می‌کنند، رایزنی کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق و «یانس بلوتنر» همتای آلمانی او، امروز (چهارشنبه)، در بغداد درباره همکاری‌ اطلاعاتی دو کشور و برچیدن اردوگاه «الهول» گفت‌و‌گو کردند.

بنابر گزارش پایگاه خبری شبکه «السومریه نیوز» به نقل از دفتر مشاور امنیت ملی عراق، الاعرجی و مشاور امنیت ملی آلمان درباره تداوم همکاری‌ها و هماهنگی‌های دو کشور در زمینه مبارزه با تروریسم و تبادل اطلاعات به‌ویژه در زمینه امنیتی و اطلاعاتی گفت‌و‌گو کرده‌اند و همچنین پرونده اردوگاه «الهول» در مرز سوریه و عراق و لزوم برچیده شدن این اردوگاه را مورد بحث و بررسی قرار داده‌اند.

طبق این بیانیه، الاعرجی در این دیدار اظهار داشت: «دولت عراق قصد تداوم همکاری و شراکت با جامعه بین‌الملل و حمایت از راه‌های [برقراری] ثبات و امنیت در منطقه و جهان را دارد و بار دیگر تأکید می‌کند که تروریسم همچنان خطری واقعی به شمار می‌آید و لاجرم برای ریشه‌کن کردن آن، همکاری جامعه بین‌الملل نیاز است.»

مشاور امنیت ملی آلمان نیز در مقابل بیان کرد که آلمان از «رویکرد دولت عراق و تلاش‌های این کشور برای حفظ امنیت و ثبات منطقه حمایت می‌کند» و «برای همکاری با عراق در زمینه پرونده اردوگاه الهول در سوریه و تسریع بستن این پرونده آمادگی دارد.»

اردوگاه الهول که تحت کنترل شبه‌نظامیان کُرد سوریه موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (اس دی اف) قرار دارد، در شرق سوریه و در فاصله کمتر از ده کیلومتری مرز عراق واقع است.

ده‌ها هزار نفر در این اردوگاه زندگی می‌کنند که اکثرشان را زنان و کودکان اعضای داعش تشکیل می‌دهند. براساس گزارش منابع خبری، افرادی با تابعیت ۵۴ کشور مختلف در این اردوگاه حضور دارند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 911341

مهمترین اخبار ایران و جهان: