نیوز سیتی!
26 آذر 1401 - 14:56

اجرای پویش سراسری «خانه مادری» در مدرسه دخترانه صدرای اردبیل

اردبیل- پویش سراسری «خانه مادری» به همت اداره کل تبلیغات اسلامی اردیبل به‌مناسبت ایام فاطمیه در مدرسه دخترانه صدرای اردبیل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام صابر طهماسبی پیش از ظهر شنبه در برنامه «خانه مادری» در جمع دانش آموزان مدرسه دخترانه علوم و معارف اسلامی صدرای ولایت اردبیل با تسلیت سالروز شهادت حضرت زهرا (س) و ایام فاطمیه در سخنانی اظهار کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) برترین اسوه و الگو برای زنان و دختران هستند.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی اردبیل به شاخص‌های رفتاری حضرت فاطمه زهرا (س) اشاره کرد و گفت: صداقت، حیا و ایمان به معاد از ویژگی‌های بارز حضرت زهرا (س) بود که اگر دختران و بانوان مؤلفه‌های زندگی حضرت زهرا (س) را در زندگی خود پیاده کنند بیشتر به ایشان نزدیک می‌شوند.

وی با اشاره به نقش تأثیرگذار حضرت زهرا (س) در خانواده و مهرورزی‌های آن حضرت به پدرشان تاکید کرد: عواطف حضرت زهرا (س) به پیامبر (ص) باعث می‌شود رسول اکرم (ص) از عبارت ام ابیها برایشان استفاده کند چرا که حضرت زهرا (س) مایه دلگرمی پیامبر اکرم (ص) بود و همچنین با گذشت و ساده‌زیستی در زندگی با حضرت علی (ع) الگوی همسرداری برای خانواده‌ها است.

حجت الاسلام طهماسبی خاطرنشان کرد: اگر بر اساس ابعاد شخصیتی حضرت زهرا (س) به زندگی مان سامان دهیم، قطعاً به مسیر سعادت هدایت خواهیم شد.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی اردبیل افزود: جوانان می‌توانند با پیروی ازآموزه‌های تربیتی زندگی حضرت زهرا (س)، در مسیر زندگی گامی نزدیک‌تر به سبک زندگی فاطمی بردارند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 915785

مهمترین اخبار ایران و جهان: