نیوز سیتی!
28 آذر 1401 - 21:09

رئیس مجمع نمایندگان تهران: آرامش و امنیت لازمه رشد علمی در کشور است

رئیس مجمع نمایندگان استان تهران با بیان اینکه مسائل اقتصادی یکی از موانع توسعه پژوهش است، گفت: آرامش و امنیت لازمه رشد علمی در کشور است و درگیر شدن مردم در امور حاشیه ای موجب توقف در قدرت علمی می شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از قرچک، حسین نوش آبادی نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس ظهر امروز در آیین تجلیل از رتبه‌های برتر آزمون سراسری و معلمان پژوهنده آموزش و پرورش قرچک در کانون فرهنگی تربیتی ملائک، اظهار کرد: افراد تربیت شده در ساختار آموزشی کشور باید مورد حمایت مسؤلان قرار بگیرند.

وی گفت: برخی تلاش می‌کنند دانشگاهیان و دانش آموزان از مسیر تحقیق خارج شوند و مرجعیت علمی را از دست بدهند.

رئیس مجمع نمایندگان استان تهران با اشاره به اهمیت سرعت اطلاع رسانی افزود: آرامش و امنیت لازمه رشد علمی در کشور است و درگیر شدن مردم در امور حاشیه ای موجب توقف در قدرت علمی می شود.

نوش آبادی بیان کرد: مسائل اقتصادی یکی از موانع توسعه و پیشرفت مسائل پژوهشی در جامعه است، آموزش و پرورش باید با تربیت دانش آموزان، نخبه و پژوهشگر را به جامعه تحویل دهد، زیرا پیشرفت کشور در عرصه های مختلف باعث ناکامی دشمنان نظام است.

وی خاطرنشان کرد: پژوهش در کشور باید در همه عرصه ها باشد، پژوهش هایی که در کشور انجام می شود باید ساماندهی شده باشد، پژوهش های علمی در کشور در حوزه های پزشکی، صنعت، معدن، دفاعی و کامپیوتر به خوبی انجام گرفته و این اقدامات کشور را به نقطه پیشرفت رسانده است.

۴۸ دانش آموز رتبه برتر قرچک تجلیل شدند

رضا داورزنی مدیر آموزش و پرورش شهرستان قرچک در ادامه این مراسم اظهار کرد: در این مراسم از ۴۸ دانش آموز برتر که رتبه زیر هزار را کسب کردند و همچنین از ۱۴ همکار پژوهش دهنده و مدیران برتر تجلیل می شود.

وی گفت: این مراسم به پاس و تلاش نفرات برتر انجام و الگو سازی می‌شود که برای دانش آموزانی که در سال آینده کنکور سراسری را خواهند داشت یک انگیزه شود.

مدیر آموزش و پرورش قرچک افزود: الگو سازی در مقطع متوسطه از مهم‌ترین برنامه های آموزش و پرورش است، با الگو گرفتن از نخبه ها و استفاده از تجربیات دانش آموزان برتر منطقه در آزمون سراسری می‌توانند رشد و موفقیت را فراهم کند.

داورزنی بیان کرد: هر چه خانواده با مدرسه همسوتر باشد، موفق تر خواهیم بود، زیرا خانواده با ارتباط گرفتن با مدرسه مسیر پیشرفت دانش آموزان را فراهم می کند.

پایان پیام/۶۷۰۳۷

منبع: فارس
شناسه خبر: 920741

مهمترین اخبار ایران و جهان: