نیوز سیتی!
13 شهریور 1402 - 11:10

ساخت‌‌وسازهای غیرمجاز در بانه به یک فرهنگ تبدیل شده است

معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار بانه گفت: ساخت‌‌وسازهای غیرمجاز در اراضی ملی و کشاورزی گسترش پیدا کرده و این رویه به فرهنگ تبدیل و عادی شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بانه، خالد عزیززاده در ششمین جلسه کارگروه ساخت‌وسازهای غیرمجاز بانه با اشاره به افزایش بیمه تامین اجتماعی اظهار داشت: ساخت‌وسازهای غیرمجاز از زمانی که بیمه تامین اجتماعی افزایش یافته بیشتر شده و مردم تمایلی به دریافت پروانه ساخت و ساز ندارند و بدون مجوز اقدام به ساخت و ساز می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از خواسته‌های مهم مردم در مراجعه به فرمانداری، مشکل انشعاب‌های گاز، آب و برق است و روزهای دوشنبه در ملاقات عمومی فرماندار بیشتر مراجعات مردم برای دریافت امتیاز گاز و آب است.

این مسئول یادآور شد: ساخت‌‌وسازهای غیرمجاز در اراضی ملی و کشاورزی گسترش پیدا کرده و این رویه به فرهنگ تبدیل و عادی شده است.

وی اضافه کرد: مردم انگیزه‌ای برای پیگیری و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز ندارد چراکه پیگیری این موضوع به نتیجه مطلوب نمی‌رسد.

عزیززاده با بیان اینکه همه مسئولین در برابر افزایش ساخت‌وسازهای غیرمجاز مسئولیت دارند گفت: برای حل این معضل مصوبات و راهکارهای زیادی ارائه شده اما تاکنون مانعی برای حل این معضل نشده و ساخت‌وسازهای غیرمجاز به سرعت در حال افزایش است.

وی اضافه کرد: راهکارهای مختلف به کار گرفته شده و از شهرهای موفق در این زمینه الگو برداری کردیم اما موفقیت چندانی تاکنون حاصل نشده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار بانه اظهار داشت: با همکاری نهادهای مرتبط، همایشی در رابطه با تبعات و آسیب‌های ناشی از ساخت‌وسازهای غیرمجاز و ناهنجارهای منظر شهری تا آخر شهریور ماه جاری در بانه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: تمام مشکلات ناشی از ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حوادث ناگوار خود را نشان می‌دهد و بحران‌های غیر قابل جبرانی ایجاد می‌کنند.

عزیززاده با اشاره به مشکلات ساخت‌وسازهای غیرمجاز در زندگی مردم گفت: سرانه فضای سبز و سرانه فضای آموزشی در محله های که به صورت غیر اصولی تفکیک شده بسیار کم است و مالکین با سلیقه خود و بدون در نظر گرفتن قوانین شهرسازی تفکیک زمین ها را نجام دادند.

انتهای پیام/2330/76

منبع: فارس
شناسه خبر: 1484485

مهمترین اخبار ایران و جهان: