نیوز سیتی!
12 شهریور 1402 - 18:47

آغاز بهره برداری از 2 طرح محیط‌ زیست در خواف

با حضور مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خراسان رضوی، فرماندار و اعضای شورای اداری شهرستان خواف آیین آغاز دو طرح محیط‌زیست در شهرستان خواف برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از خواف، مدیر‌ کل حفاظت محیط‌زیستی استان، امروز در مراسم بهره‌برداری از ایستگاه پایش هوای شهر سنگان اظهار کرد: افتتاح این ایستگاه از دو منظر دارای اهمیت است، اول این که این ایستگاه اولین ایستگاه پایش کیفیت هوا در سطح شهرستان‌های استان است که بصورت رسمی افتتاح می‌شود. 

مهدی اله پور افزود: دومین ویژگی این افتتاح این است که این دستگاه ساخت مجموعه‌های دانش‌بنیان داخلی و فرزندان این کشور است و توانسته استانداردهای ملی و زیست محیطی را کسب کند.

اله‌پور، اعتبار هزینه‌شده برای این ایستگاه را ۷۰۰ میلیون تومان و بسیار کمتر از دستگاه‌های مشابه خارجی ذکر کرد و افزود: شهرهای نیشابور و سرخس دو شهر دیگری است که این دستگاه‌ها در آن نصب و راه‌اندازی شده است.

دومین طرحی که در این مراسم بهره برداری  آن معرفی شد طرح کنترل روانابهای منطقه حفاظت‌شده سیرخون بود.

اله پور گفت: هر دو طرح در حوزه پایش و پیشگیری از پدیده گرد و غبار است که از اعتبارات ملی سفر ریاست جمهوری و اعتبارات کنترل گرد و غبار هزینه شده است.

در این طرح رواناب های  ۱۸۷ هکتار عرصه های منطقه حفاظت شده سیرخون با احداث بیش از شش هزار هلال آبگیر کنترل و زمینه استقرار پوشش گیاهی و کنترل گرد و غبار در این محدوده فراهم می شود.

شهرستان خواف از شهرستان‌های درگیر مسئله گرد و غبار استان خراسان رضوی است که دو کانون طبیعی و یک کانون انسان ساز ایجاد گرد و غبار فعال در آن شناسایی شده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1483641

مهمترین اخبار ایران و جهان: