نیوز سیتی!
04 شهریور 1402 - 21:02

درآمدهای مالیاتی استان سمنان ۹۸ درصد رشد کرد

سمنان- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان، با اشاره به قانون جدید مالیات، گفت: درآمدهای مالیاتی استان از زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم تاکنون ۹۸ درصد رشد کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا دیانی بعد از ظهر شنبه در نشست خبری با حضور رسانه‌ها به میزبانی اقتصاد دارایی سمنان از رشد ۹۸ درصدی درآمدهای مالیاتی استان در دولت سیزدهم خبر داد و ابراز کرد: بخش اعظم این درآمدهای مالیاتی به استان بازگشته تا صرف زیرساخت‌هایی شود که مردم از آن بهره مند شوند.

وی از تلاش مسئولان در جذب بودجه و اعتبارات سال مالی جاری نیز خبر داد و افزود: علی رغم اینکه تمام مشکلات مالی، مسئولان استان سمنان تلاش دارند تا بتوانند ۱۰۰ درصد اعتبارات دستگاه‌های اجرایی استان را جذب کنند.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان سمنان با بیان اینکه هنوز یک ماه تا پایان سال مالی باقی مانده و ۷۰ درصد اعتبارات استانی به صورت میانگین جذب شده است، ابراز کرد: طی روزهای آتی دستگاه‌های اجرایی نسبت به جذب مابقی اعتبارات نیز تلاش خواهند کرد.

دیانی درباره درآمدهای عمومی استان سمنان نیز بیان کرد: هدفگذاری که برای درآمدهای عمومی استان ذکر شده بود سه هزار و ۶۸۰ میلیارد تومان بود که ظرف پنج ماه اخیر یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان از این مقدار در استان وصول شده است.

وی همچنین با بیان اینکه ۴۲۶ پروژه نیمه تمام در استان سمنان وجود دارد، ابراز کرد: در حالی این طرح‌ها ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که کل اعتبارات استان در یک سال دو هزار میلیارد تومان هم نیست.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان سمنان با بیان اینکه تورم سبب می‌شود تا هر سال اتمام پروژه‌ها به عقب بیافتد، گفت: اگر تمام اعتبارات استان سمنان را جمع و صرف هیچ کاری به جز طرح‌های نیمه کاره کنیم، بازهم حدود هشت سال طول می‌کشد که این طرح‌ها به پایان برسند آن هم به شرط عدم افزایش قیمت‌ها؛

دیانی بیان کرد: علیرغم تمام مشکلات ۲۴ پروژه نیمه تمام با اعتبار چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان انتخاب شده تا بتوانیم این طرح‌ها اولویت دار را به اتمام برسانیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1470241

مهمترین اخبار ایران و جهان: