نیوز سیتی!
04 شهریور 1402 - 16:27

رتبه برتر گلستان در توسعه کارآفرینی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: گلستان به همراه استان خراسان رضوی، رتبه برتر توسعه کارآفرینی را در کشور کسب کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از گرگان، حسینعلی خواجه مظفری بعدازظهر امروز در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری اظهارکرد: 22 مرکز در گلستان مجوز کارآفرینی داشته و استان به همراه خراسان رضوی، رتبه برتر در توسعه کارآفرینی را کسب کرده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان افزود: گلستان رتبه سوم در توسعه مشاغل خانگی و رتبه دوازدهم در ثبت اشتغال در سال 1401 را داشته و مجمع خیران کارآفرین هم در گلستان افتتاح شده است.

وی در خصوص سامانه جستجوی شغل در استان، گفت: در این سامانه هزار و 962 کارجو و 345 کارفرما ثبت نام کرده و دو هزار و 49 معرفی نامه صادر شده است و 555 نفر به کار گمارده شدند.

خواجه مظفری بیان کرد: 30 کاریابی داخلی، دو کاریابی خارجی و دو کاریابی مجازی  در گلستان مشغول به فعالیت هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان اضافه کرد: دو مرکز شتاب‌دهنده، چهار کافه کارآفرینی، یک کانون کارآفرینان برتر رسمی، 22 مرکز خدمات کارآفرینی فعالیت می‌کنند.

وی عنوان کرد: دو هزار مجوز مشاغل خانگی در استان صادر شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان افزود: امسال تعهد اشتغال استان ۲۵ هزار و ۳۸۰ نفر بوده که تاکنون هشت هزار و ۱۸۰ نفر تحقق یافته است.

وی بیان کرد: میانگین اشتغال تحقق یافته در کشور ۳۱ درصد و این رقم در گلستان ۳۳ درصد است.

خواجه مظفری گفت: در سال گذشته اعتبار اشتغال خانگی ۹۹ میلیارد تومان بود که ۶۳ میلیارد تومان پرداخت شد و این اعتبار در سال جاری ۱۲۰ میلیارد تومان بود که تاکنون ۲۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی ادامه داد: وظیفه ما حفظ و تثبیت اشتغال است و در سال ۱۴۰۰ مدت رسیدگی به پرونده‌های کارگری ۵۸ روز بود که در سال ۱۴۰۱ به ۴۴ روز رسید و این عدد را در سال جاری به ۳۸ روز خواهیم رساند.

پایان پیام/83026

منبع: فارس
شناسه خبر: 1469985

مهمترین اخبار ایران و جهان: