نیوز سیتی!
19 شهریور 1402 - 14:57

یادواره « دیجتالی افلاکیان» در مازندران برگزار می شود

ساری- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ششمین یادواره دیجتالی افلاکیان با هدف نشر و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید کهنسال ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران از ثبت و ضبط چهار هزار و ۲۰۰ مورد از تاریخ شفاهی جامعه ایثارگران خبر داد و گفت: وصیت‌نامه ۱۴۰۰۰ شهید و ایثارگر استان ثبت و ضبط می‌شود.

کهنسال با بیان اینکه جمع آوری تاریخ شفاهی جانبازان ۷۰ درصد از برنامه‌های این اداره است، گفت: تا پایان امسال ضبط و تدوین فیلم خاطره گویی دو هزار و ۵۰۰ جانباز عملیاتی می‌شود.

وی از برگزاری یادواره دیجیتالی افلاکیان با هدف ترویج فرهنگ ایثار شهادت خبر داد و گفت: ششمین مرحله این یادواره هفته آینده برگزار می‌شود و شامل تلاوت قرآن مداحی و سخنرانی از سوی شهیدان خواهد بود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با اشاره به نقش رسانه و دستگاه‌های اجرایی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مؤثر گفت: دستگاه‌های استان برای ترویج این فرهنگ تلاش‌های مؤثری داشته‌اند.

کهنسال با بیان اینکه شاهد وجود قوانین معطل مانده در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستیم، گفت: باید در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نگاه قرارگاهی داشته باشیم و باید در حوزه فرهنگی ایثار شهادت از ظرفیت رسانه‌ای بهره ببریم.

وی تصریح کرد: باید یک مدل مشترک، منسجم و مورد توافق برای ترویج فرهنگی ایثار شهادت پیدا کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1492941

مهمترین اخبار ایران و جهان: