نیوز سیتی!
03 شهریور 1402 - 22:29

بهره‌برداری از ۱۲۳ طرح مخابراتی در خراسان‌شمالی

مدیر مخابرات منطقه خراسان‌شمالی گفت: تعداد ۱۲۳پروژه مخابراتی با اعتباری بالغ بر۶۴۰ میلیارد ریال در استان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، رسول علی اصغرپور، مدیر مخابرات منطقه خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهار کرد: مهمترین طرح‌های مخابراتی قابل افتتاح استان در هفته دولت شامل اجرای رینگ پروتکشن خراسان‌شمالی در چهار مسیر و پایداری ارتباطات منطقه، توسعه اینترنت پرسرعت ADSL، توسعه و اجرای طرح نجما (اینترنت فیبر خانگی FTTH)، توسعه اینترنت بسیار پرسرعتVDSL، توسعه فیبر نوری روستایی به میزان ۵۸ کیلومتر و راه اندازی و ارتقاء سرعت اینترنت همراه اول در ۱۸ سایت در نقاط مختلف استان هستند.

وی گفت: فعالیتهای عمرانی گسترده ای در حوزه ارتباطی استان طی یکسال گذشته با بهره‌برداری از ۴۵۰ پروژه مخابراتی در زمینه توسعه شاخص های تلفن ثابت، همراه و دیتاانجام شده است.

مدیر مخابرات منطقه خراسان‌شمالی افزود: با پیگیری انجام شده در صدد اجرای چندین طرح جدید ارتقاء اینترنت پرسرعت در سایتهای روستایی هستیم که امیدواریم تا پایان سال جاری ضمن اجرای کامل این پروژه به عنوان اولین استانی باشیم که تمامی سایتهای روستایی آن به اینترنت 4G مجهزاند.

بنا به این گزارش گفتنی است، از مجموع طرح های مخابراتی آماده بهره‌برداری در استان به ترتیب بجنورد با ۳۲پروژه، اسفراین با۲۳طرح، شیروان با ۲۱ پروژه و مانه و سملقان با ۲۰ طرح، دارای بیشترین تعداد پروژه قابل افتتاح به مناسبت هفته دولت در سال جاری بودند.

پایان پیام/آ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1468285

مهمترین اخبار ایران و جهان: