نیوز سیتی!
21 شهریور 1402 - 14:25

نگذاریم حب به مال دنیا ما را به جهنم بکشاند

شهرکرد_کارشناس مسائل مذهبی گفت: باید مراقب باشیم که مال دنیا ما را به جهنم نکشاند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین اکبر صمدی یزدی پیش از ظهر سه‌شنبه در مراسم عزاداری دهه پایانی صفر در شهرکرد اظهار کرد: هر چیزی آفتی دارد که مخرب است و دین هم آفت‌هایی دارد و باید شناسایی شود تا اجازه آسیب به آن داده نشود.

وی تصریح کرد: از جمله اموری که در قرآن و در روایات ائمه (ع) به آن اشاره شده است و تجربیات تاریخی نشان هم می‌دهد حب به مال دنیا یکی از آفاتی است که به دین انسان آسیب‌های بسیاری وارد می‌کند.

این کارشناس مذهبی یادآور شد: دنیاگرایی و مال‌پرستی آفت بسیار خطرناک برای ایمان و باورهای دینی انسان‌ها است، باید به این توجه شود که از اصل مال در قرآن کریم تعبیر به خیر شده است و استفاده از آن هم مشکلی ایجاد نمی‌کند اما آنچه مذمت شده حب شدید نسبت به مال است.

صمدی یزدی بیان داشت: اگر دل ظرف محبت مال دنیا شود و رعایت حلال و حرام را از بین ببرد در این صورت است که مشکل پیش می‌آید، همچنین بخل ایجاد شده در هزینه مال به دلیل حب ایجاد شده نیز برای دین انسان خطرات بسیاری دارد و در قرآن هشدارهای بسیاری از این موارد وجود دارد.

وی ادامه داد: اختلاس، رشوه، دزدی، کم‌فروشی و… همه به دلیل دل‌بستگی شدید به مال دنیا به وجود می‌آیند، افراد بسیاری را در تاریخ می‌بینیم که گرفتار این آفت شدند و نه‌تنها آخرت که دنیای خود را هم از دست دادند.

این کارشناس مسائل مذهبی افزود: باید مراقب باشیم که مال دنیا ما را به جهنم نکشاند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1496385

مهمترین اخبار ایران و جهان: