نیوز سیتی!
09 مهر 1402 - 10:51

پیونگ یانگ: آمریکا در مقابله با کشورهای مستقل دچار ضعف قدرت است

معاون وزیر خارجه کره شمالی به حملات مقامات آمریکایی به توسعه روابط میان مسکو و پیونگ یانگ واکنش نشان داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «ایم چون ایل» معاون وزیر خارجه کره شمالی به حملات غربیها به روابط مسکو و پیونگ یانگ واکنش نشان داد و گفت: حملات آمریکا به روابط میان روسیه و کره شمالی نشان دهنده ضعف قدرت و کمبود اطلاعاتی آمریکا در مقابله با کشورهای مستقل است.

به دنبال سفر کیم جونگ اون رهبر کره شمالی به مسکو مقامات غربی نسبت به توسعه روابط میان این دو کشور به ویژه در حوزه همکاریهای نظامی و فضایی هشدار داده‌اند.

خبرگزاری رسمی کره شمالی به نقل از این دیپلمات کره شمالی نوشت: مخالفت شدید ایالات متحده نسبت به روابط کره شمالی و روسیه نشان دهنده ضعف و کمبود اطلاعاتی این کشور در برابر کشورهای ضد امپریالیستی و مستقل است.

براساس گزارش خبرگزاری تاس، وی همچنین تاکید کرد که حملات آمریکا تایید می‌کند که مسیر انتخاب شده میان مسکو و پیونگ یانگ با هدف ایجاد یک جهان جدید، مستقل، امن و برقراری عدالت واقعی بین‌المللی درست است.

وی در ادامه هشدار داد که خصومت آمریکا با روابط دوستانه میان کره شمالی و روسیه خط قرمزها را رد کرده است.

وی همچنین خاطر نشان کرد که روابط میان مسکو و پیونگ یانگ یک دژ قدرتمند و ستون استراتژیک برای دفاع از صلح و مانعی در برابر یاغی‌گریهای امپریالیستی و تهدیدهای نظامی است.

این دیپلمات کره شمالی ادامه داد: پیونگ یانگ به مقابله با تهدیدهای نظامی و خودسریهای امپریالیستی ادامه خواهد داد و با توسعه روابط سنتی و دوستانه و همکاری با حاکمیتهای مستقل از جمله روسیه صلح و امنیت را در شبه جزیره کره و جهان حفظ خواهد کرد.

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی روزهای 12 تا 17 سپتامبر در سفری یک هفته‌ای از روسیه بازدید کرد و با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور درباره مسائل دوجانبه و تقویت همکاری میان دو کشور دیدار و رایزنی کرد. کیم همچنین با سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه به طور جداگانه دیدار و از بعضی از تاسیسات نظامی و فضایی روسیه در نقاط مختلف این کشور بازدید کرد.

مقامات آمریکا، ژاپن و کره جنوبی بارها نگرانی خود را درباره توسعه روابط میان مسکو و پیونگ یانگ اعلام کرده‌اند و آن را تهدیدی برای صلح و امنیت منطقه خوانده‌اند. کره شمالی در مقابل می‌گوید که غرب هیچ حقی برای مداخله در روابط دو جانبه میان کشورهای مستقل ندارد.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1521141

مهمترین اخبار ایران و جهان: