نیوز سیتی!
01 شهریور 1402 - 07:04

بندر امیرآباد از کالاهای متروکه پاک است

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد با تاکید بر اینکه تعیین تکلیف رسوب کالا در این بندر، گفت: فرآیند خروج نهاده‌ها با توجه به زیرساخت‌ها تسریع شده که ماندگاری رسوب کالا ۱۴۰ هزار تنی تعیین تکلیف شده است و درحال حاضر بندر امیرآباد در بحث کالاهای متروکه پاک است.

محمدعلی موسی‌پور مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد در آستانه هفته دولت با حضور در ستاد اطلاع‌رسانی گرامیداشت هفته دولت به تشریح عملکرد بندر امیرآباد پرداخت و  اظهار کرد: در حوزه تردد ایمن با تردد یک‌هزار و ۷۳۰ فروند شناور نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد ۱۰ درصدی برخوردار هستیم.

وی با اشاره به اینکه حجم عملیات در حوزه لایروبی در این بندر مشابه مدت مشابه قبل بوده است، افزود: در بخش مقابله با آلودگی آب دریاها از رشد ۴۰۰ درصدی برخوردار هستیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد اضافه کرد: در بخش جست‌وجو و نجات دریایی از رشد ۱۰۰ درصدی را نسبت به مدت مشابه دولت قبل شاهد هستیم که تحقق این رشد به‌دلیل‌ تعریف پروژه‌ها بوده است.

موسی‌پور بیان کرد: در مدت دو ساله دولت سیزدهم ۱۹ پروژه عمرانی را با مبلغ سرمایه‌گذاری ۵۳۷ میلیارد تومان به مرحله بهره‌برداری رساندیم.

وی با بیان اینکه در بحث تجهیزاتی و تامین زیرساخت‌ها اهتمام جدی در دو سال گذشته صورت گرفته است، افزود: به‌طوری‌که در این زمینه شاهد رشد هزار و ۹۰۰درصدی هستیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد یادآور شد: شبکه اطفای حریق، ایجاد زیرساخت‌های برقی و شبکه، بهسازی اسکله‌ها، ایجاد زیرساخت‌های دپوی کالاهای، رادار ساحلی، تامین تجهیزات و تعریض محور از جمله پروژه‌هایی بوده که تعریف شده است.

موسی‌پور به افزایش ترانزیت کالا در این بندر اشاره کرد و افزود: جذب سرمایه‌گذاری جز تکالیف مهم بوده که در این زمینه ۴۴ سرمایه‌گذار داخلی و خارجی جذب شده که در طول دو سال اخیر بالغ بر ۴۴۰ میلیارد تومان جذب سرمایه‌ داشتیم.

وی بیان کرد: بحث مطالعات چهار باب انبار، مطالعه احداث مخازن روغن خوراکی  و احداث سیلو درحال انجام است که در صورت تحقق ۲۳۶ هزار تن به ظرفیت بندر اضافه می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد با تاکید بر اینکه تعیین تکلیف رسوب کالا موضوع حائز اهمیت بود که بندر امیرآباد اتفاق افتاده است، خاطرنشان کرد: فرآیند خروج نهاده‌ها باتوجه به زیرساخت‌ها تسریع شده که ماندگاری رسوب کالا ۱۴۰هزار تنی تعیین تکلیف شده است و در حال حاضر بندر امیرآباد در بحث کالاهای متروکه پاک است.

موسی‌پور ادامه داد: در حوزه تخلیه و بارگیری با ۶ میلیون و ۴۶۰هزار تن ورود و خروج کالا رشد ۶درصدی نسبت به دولت قبل شاهد هستیم.

وی با اشاره به رشد ۴۵ درصدی صادرات در بندرامیرآباد، افزود: در بحث واردات هم بحث تأمین کالای اساسی مثل گندم، جو و ذرت است که حجمی از محموله‌ها وارد کشور شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد یادآور شد: ۱۷درصد در حمل ریلی طی دو ساله دولت سیزدهم با حمل ۱۵۲هزار تن محموله و در بخش کانتینری نیز ۱۲۲ درصد شاهد رشد هستیم.

موسی‌پور با اعلام اینکه امیرآباد بزرگ‌ترین بنگاه اقتصادی شمال کشور و حوزه کشورهای آسیای میانه است، گفت: ۵۸درصد تخلیه و بارگیری شمال کشور توسط بندرامیرآباد و در حوزه کالاهای اساسی هم ۵۷درصد کالاهای از این بندر خروج پیدا می‌کند.

وی یادآور شد: طی دو سال اخیر ۳۵۲ مورد جذب اشتغال داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد رشد ۴۸درصدی هستیم که امیدواریم با برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌ها حجم زیادی از اشتغال را ایجاد کنیم.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1463141

مهمترین اخبار ایران و جهان: