نیوز سیتی!
09 مهر 1402 - 21:06

موشک جدید سامانه «اس-400» روسیه در راه است

وزارت دفاع اوکراین از تلاش روسیه در ساخت موشک‌های جدید ویژه سامانه موشکی «اس-400» خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وبگاه وزارت دفاع اوکراین روز یکشنبه نوشت که روسیه در حال توسعه موشک زمین به زمین جدید برای پرتاب از سامانه موشکی «اس-۴۰۰»  است.

وبگاه وزارت دفاع اوکراین نوشت، صنایع دفاعی روسیه در حال کار بر روی یک موشک جدید است که می‌تواند با پرتابگرهای سامانه موشکی اس-۴۰۰ مورد استفاده قرار گیرد.

این وبگاه بر اساس تجزیه و تحلیل فیلمی از «دیمیتری مدودوف» معاون شورای امنیت روسیه، این گزارش را منتشر کرده است. مدودوف جمعه گذشته از منطقه آزمایش تسلیحات موشکی «کاپوستین یار» بازدید کرد. در آنجا  یک موشک زمین به زمین جدید به او نشان داده شد.

مدودف متن آماده شده‌ای را خواند که بیان می‌کرد موشک جدید کلاهک و برد بیشتری دارد. او از اطمینان به این موشک برابر جدیدترین موشک‌های ساخت غرب سخن گفت. روسیه تاکنون چندین بار با استفاده از موشک‌های کنونی اس-۴۰۰ خاک اوکراین را هدف قرار داده است.

اس-۴۰۰، نسل جدید سامانه پدافند هوایی روسیه است. طبق گفته روس‌ها، برد آن حداقل دو بار بیشتر از برد «ام‌آی‌ام-۱۰۴پاتریوت» ساخت آمریکاست. به گفته منابع روسی اس-۴۰۰ قادر به تشخیص ۱۰۰ هدف به‌طور هم‌زمان و درگیر شدن با ۱۲ هدف به‌طور هم‌زمان از محدودهٔ ۴۰۰ کیلومتری است. این هدف‌ها می‌توانند از جمله انواع  جنگنده، موشک‌های کروز و  بالستیک باشند.

اس-۵۰۰ دیگر موشک مخوف روس‌ها برای از بین بردن تمام سلاح‌های تهاجمی هوافضای موجود و آینده در تمام ارتفاعات و سرعت طراحی شده است. کارشناسان نظامی این سامانه موشکی را «کابوس آمریکا» نامیده‌اند.

اس-۵۰۰، سلاحی است که مسکو امیدوار است قدرت دفاعی خود را تقویت کرده و به پرفروش‌ترین محصول صادراتی تبدیل شود. اس-۵۰۰ به عنوان یک سامانه دفاع فضایی توصیف شده است و می‌تواند موشک‌های بالستیک قاره پیما، موشک‌های کروز مافوق صوت و هواپیماها را رهگیری کند.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1522141

مهمترین اخبار ایران و جهان: