نیوز سیتی!
06 شهریور 1402 - 19:39

بزرگترین مجتمع پرورش ماهیان سردآبی در مشگین‌شهر کلنگ‌زنی شد

مشگین‌شهر- مدیرکل شیلات استان اردبیل گفت: همزمان با پنجمین روز از هفته دولت بزرگترین مجتمع پرورش ماهیان سردآبی استان اردبیل در شهرستان مشگین‌شهر کلنگ‌زنی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اله‌بخش عصر دوشنبه در مراسم کلنگ‌زنی مجتمع بزرگ پرورش ماهیان سردآبی در مشگین‌شهر اظهار کرد: بزرگترین مزرعه پرورش ماهیان سردآبی در استان اردبیل با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال کلنگ‌زنی شد.

محمد اله‌بخش با بیان اینکه صنعت آبزی‌پروری جز مهمترین ظرفیت‌های توسعه و ایجاد اشتغال در مشگین‌شهر محسوب می‌شود، تصریح کرد: استفاده و جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای رونق این بخش ضروری است.

وی ساخت و توسعه مزارع پرورش آبزیان در شهرستان مشگین‌شهر را یک اولویت و اقدام مهم در راستای اشتغال و رونق تولید دانست و گفت: زیرساخت‌های مناسبی به لحاظ وجود منابع آبی متعدد در صنعت آبزی‌پروری مشگین‌شهر وجود دارد که می‌تواند میزان تولید و پرورش آبزیان را در این شهرستان به چندین برابر تولید فعلی افزایش دهد.

مدیرکل شیلات استان اردبیل منبع تأمین آب مورد نیاز این طرح را رودخانه قره‌سو اعلام کرد و افزود: این پروژه در زمینی به مساحت چهار هزار و ۹۰۰ متر مربع با اشتغالزایی برای ۵۰ نفر و سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیارد ریال احداث شده است.

اله‌بخش خاطرنشان کرد: شهرستان مشگین‌شهر با تولید سالیانه سه هزار تن ماهی در سال، رتبه اول استان را در زمینهٔ تولید ماهیان سردآبی به خود اختصاص داده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1473885

مهمترین اخبار ایران و جهان: