نیوز سیتی!
07 شهریور 1402 - 09:22

تب و تاب اربعین حسینی در چهارمحال و بختیاری/قدم به قدم در مسیرعشق

شهرکرد_این روزها تب و تاب اربعین در جای جای کشور به چشم می‌خورد و چهارمحال و بختیاری نیز آماده خدمت‌رسانی به زائران و عاشقان حسینی در پیاده روی اربعین است.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: همه ساله چند روز قبل از اربعین حسینی تب و تاب سفر به کربلا در دل‌ها ایجاد می‌شود و آنچه که از آمار ورود زائر به کربلا بر می‌آید این موضوع فقط مختص مسلمانان ایران و حتی شیعیان نیست.

در این مدت همه آن‌هایی که دل در گرو محبت امام حسین (ع) دارند کوله‌بار سفر می‌بندند تا به یاد اهل بیت امام حسین (ع) پا در مسیر عشق گذارند و با حضور در پیاده‌روی اربعین اسرای کربلا را که روزی درد و رنج این سفر اجباری را تحمل کردند، درک کنند.

بنا بر اعلام دولت عراق سال گذشته حدود ۲۲ میلیون زائر از ۷۰ کشور جهان در راهپیمایی تا کربلا حضور پیدا کردند و امسال هم بسیاری از ایرانیان و عاشقان امام حسین (ع) در سراسر دنیا راهی کربلا شدند، تا با حضور در این مکان بار دیگر شگفتی بیافرینند و به جهان اعلام کنند که عشق به امام حسین (ع) تمامی ندارد و هرچه بگذر از حرارت آن کم نمی‌شود.

اخیراً وزیر کشور اعلام کرد بیش از ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار نفر در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند و این آمار قطعاً افزایش می‌یابد.

این روزها تب و تاب اربعین در جای جای کشور به چشم می‌خورد و چهارمحال و بختیاری نیز آماده خدمت‌رسانی به زائران و عاشقان حسینی در پیاده روی اربعین است.

تب و تاب اربعین حسینی در چهارمحال و بختیاری/قدم به قدم در مسیرعشق

ناوگان اتوبوس‌رانی چهارمحال و بختیاری در خدمت زائران اربعین حسینی

رئیس اداره فنی و اجرایی سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری شهرکرد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: از این استان ۱۰ اتوبوس برای حمل زائران اربعین در نظر گرفته شده است.

سیروس خادمی تصریح کرد: حرکت اتوبوس‌ها از محل صفر مرزی تا شهر شلمچه است و بعد از انجام برنامه‌ریزی در کشور عراق هم از مرز تا بصره خدمات خواهیم داد.

رئیس اداره فنی و اجرایی سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری شهرکرد افزود: حمل زائران به‌صورت رایگان است و ناوگان این استان از یکم تا ۱۶ شهریورماه در مرز شلمچه فعال بوده و هر اتوبوس ظرفیت حمل ۲۰ مسافر را دارد.

خادمی ادامه داد: این اتوبوس‌ها در اختیار عموم مردم و شهروندان متقاضی که در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: ناوگان استان از شانزدهم به بعد از مرز مسافر به کشور می‌آورند و در صورت نیاز به مرز باز می‌گردند.

تب و تاب اربعین حسینی در چهارمحال و بختیاری/قدم به قدم در مسیرعشق

خدمت‌رسانی ۵۰۰ خادم چهارمحالی در ۱۸ موکب در مسیر پیاده‌روی اربعین

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، از استقرار موکب‌های چهارمحال و بختیاری در مرز و محل پیاده‌روی زائران حسینی در کشور عراق خبر داد و افزود: تاکنون خادمان ۱۸ موکب از این استان به سه مرز شلمچه، مهران، خسروی و عراق اعزام شده‌اند.

علی کیانی با بیان اینکه تا این لحظه ۵۰ درصد اقلام و وسایل موکب‌ها انتقال یافته است بیان داشت: تا پایان هفته تمامی اقلام منتقل شده و موکب‌ها در محل‌های مختلف مستقر می‌شوند.

وی از همراهی ۵۰۰ نفر از خادمان استان با موکب‌ها برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین خبر داد و اضافه کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای ارائه پذیرایی شایسته با عاشقان امام حسین (ع) صورت گرفته است.

طرح نظارتی ویژه اربعین در چهارمحال و بختیاری اجرا می‌شود

سرپرست تعزیرات حکومتی چهار محال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد طرح نظارتی ویژه اربعین و ایام پایانی ماه صفر از یکم شهریور ماه آغاز شده است.

سعید فلاح تصریح کرد: این طرح به‌منظور ارائه خدمات بهینه و مطلوب به زائران در راستای اجرای هر چه با شکوه‌تر مراسم اربعین با حضور رؤسای شعب گشت سیار تعزیرات حکومتی به همراه بازرسان صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و دامپزشکی تا ۳۱ شهریور ماه ادامه دارد.

فلاح افزود: در این طرح نظارتی اولویت نظارت با مراکز خدماتی ازجمله پایانه‌های مسافری، مراکز فروش بلیط هواپیما، دفاتر خدمات مسافری و واحدهای صنفی است.

سرپرست تعزیرات حکومتی چهار محال و بختیاری ادامه داد: نظارت بر کالاهای پرمصرف در این ایام نیز در دستور کار است.

به گزارش خبرنگار مهر، بنا بر اعلام رئیس سازمان حج و زیارت چهارمحال و بختیاری تا ۲۵ مرداد ۸ هزار و ۸۹۷ نفر در سامانه سماح ثبت‌نام کردند برای حضور در پیاده‌روی اربعین حسینی ثبت‌نام کردند و ارائه ارز اربعین از ۲۸ مرداد در شعب بانک ملی، صادرات، تجارت، سپه و پست بانک آغاز شده و تا ۱۴ شهریور ادامه دارد.

ایام اربعین، کربلا مقصد است و به جرأت می‌توان گفت نه‌تنها در جهان اسلام که در کل دنیا حرکتی به این عظمت وجود ندارد و این بزرگ‌ترین صحنه اتحاد و شکوه آزادی‌خواهان است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1474441

مهمترین اخبار ایران و جهان: