نیوز سیتی!
13 شهریور 1402 - 15:47

مقابله با پمپ‌های غیر مجاز شبکه توزیع آب نیشابور

نیشابور ـ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی از مقابله جدی این شرکت با پمپ‌های غیر مجازی خبر داد که به صورت مستقیم بر روی شبکه توزیع آب شهرستان نیشابور نصب شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امامی نصب مستقیم پمپ‌های بر روی شبکه توزیع را باعث کاهش شدید فشار، قطع و اختلال آب در شبکه‌های توزیع آبرسانی دانست و اظهار کرد: در راستای مدیریت شبکه و عدالت در توزیع آب، شناسایی و اخطار به متخلفین دارای پمپ‌های غیر مجاز توسط همکاران ما انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی ادامه داد: استفاده از پمپ به صورت مستقیم بر روی شبکه آبرسانی امری غیر مجاز و غیر قانونی است در حالی که بهره‌گیری از همین پمپ‌ها به صورت اتصال به مخزن ذخیره مجاز است.

وی از نصب مستقیم پمپ بر روی شبکه به عنوان یکی از معضلات شبکه توزیع آب در نیشابور نام برد و گفت: بیش از ۶۰ درصد مشترکان از پمپ مستقیم برای انتقال آب به طبقات بالا استفاده می‌کنند که موجب مشکلات برای دیگران می‌شود.

امامی با بیان اینکه تحت هر شرایطی نصب مستقیم پمپ بر روی شبکه ممنوع است و پیگرد قانونی دارد، اعلام کرد: در آئین نامه عملیاتی شرکت‌های آب و فاضلاب در خصوص متخلفینی که پمپ را به صورت مستقیم به شبکه توزیع آب وصل می‌کنند، جریمه قطع انشعاب تا زمان برچیدن پمپ در نظر گرفته شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1484941

مهمترین اخبار ایران و جهان: