نیوز سیتی!
19 شهریور 1402 - 07:56

کشت پاییزه کلزا در مزارع شهرستان شهرکرد آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد با بیان اینکه کشت پاییزه کلزا در مزارع شهرستان شهرکرد آغاز شده است، گفت: رعایت تاریخ کاشت تاثیر زیادی در افزایش راندمان تولید دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، علی شریفی با بیان اینکه کشت پاییزه کلزا در مزارع شهرستان شهرکرد آغاز شده است، گفت: رعایت تاریخ کاشت تاثیر زیادی در افزایش راندمان تولید کلزا دارد از همین رو از کلزاکاران درخواست می‌شود کشت این محصول را در موعد مقرر انجام دهند تا زراعت کلزا دچار سرمازدگی ناشی از رعایت نکردن تاریخ کاشت نشود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد با بیان این که ویژگی‌های گیاه کلزا و سازگاری آن با شرایط مختلف آب و هوایی، بیانگر اهمیت کشت این محصول در مقایسه با سایر محصولات کشاورزی است، افزود: این محصول می‌تواند در تناوب با زراعت گندم و جو قرار گیرد و علاوه بر کاهش بیماری‌ها، آفت و علف‌های هرز، باعث افزایش عملکرد شود.

شهین شیروانی نیز در این خصوص اظهار داشت: دانه کلزا دارای ۲۵ تا ۵۵ درصد روغن و ۱۸ تا ۲۴ درصد پروتئین است همچنین روغن کلزا به دلیل داشتن اسیدهای چرب اشباع شده و فاقد کلسترول از کیفیت بالایی برخوردار است.

کارشناس زراعت شهرستان شهرکرد خاطرنشان کرد: زمان کاشت به موقع، استفاده از سیستم آبیاری نوین و تغذیه مناسب از جمله اقدامات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان در راستای عملکرد بهتر برای کاشت این محصول بوده است.

گفتنی است در سال زراعی جاری تغییر الگوی کشت برای محصولات زراعی در شهرستان کلید خورده است که کلزا نیز جزو این محصولات است.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1492285

مهمترین اخبار ایران و جهان: