نیوز سیتی!
02 شهریور 1402 - 15:50

نمایشگاه صنایع دستی و سوغات محلی در ایلام برپا می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت: نمایشگاه چند روز قبل و بعد از اربعین و هنگام بازگشت زائرین برپا می شود تا مسافران سوغاتی از استان ایلام همراه خود داشته باشند.

فرزاد شریفی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام ظهر امروز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: با توجه به اینکه خیل عظیمی از زائرین اربعین حسینی از مرز مهران برای زیارت عبور می‌کنند برنامه‌هایی در جهت برپایی غرفه‌های صنایع دستی و سوغات محلی در شهر ایلام صورت گرفته است.

وی افزود: همانند سنوات گذشته سعی شده این نمایشگاه چند روز قبل و بعد از اربعین و هنگام بازگشت زائرین برپا شود تا مسافران سوغاتی از استان ایلام همراه خود داشته باشند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ادامه داد: این غرفه‌ها در تمام شهرستانها همچنین از ابتدای ورودی استان ایلام آغاز و تا مرز مهران نیز برپا می‌شود و سیاه چادرهایی جهت معرفی آداب و رسوم و غذاها و سوغات سنتی دایر خواهد شد.

وی یادآور شد: در حال حاضر استان ایلام دارای ۳۳ رشته فعال در حوزه صنایع دستی است، سعی شده در این غرفه‌ها جهت معرفی صنایع دستی استان از هنرمندانی که دارای تولیدات با بسته بندی و نام و نشان خاص هستند استفاده شوند همچنین در کنار آنها صنایع دستی کوچک نیز جهت کسب تجربه در این نمایشگاه حضور دارند.

شریفی اضافه کرد: اربعین دارای ظرفیت فوق‌العاده ای بوده که باید بتوانیم جهت معرفی حوزه‌های مختلف گردشگری و صنایع دستی استان از آن استفاده کنیم و امیدواریم مسؤلان به این موضوع توجه کنند.

وی تصریح کرد: در صورت معرفی مطلوب صنایع دستی استان، صنعتگران می‌توانند نسبت به عرضه محصولات خود اقدام و این ایام نقش مهمی جهت درآمدزایی صنعتگران دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس، امسال ۱۵۰ غرفه صنایع دستی در استان جهت عرضه محصولات بومی و محلی استان ایجاد همچنین غرفه اطلاع‌رسانی در حوزه گردشگری نیز فعال خواهد شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1466485

مهمترین اخبار ایران و جهان: