نیوز سیتی!
17 شهریور 1402 - 14:39

۱۱۷ طرح اشتغالزا در خلخال به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند

خلخال- رئیس کمیته امداد شهرستان خلخال گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۱۷ طرح تولیدی و اشتغالزای مددجویان کمیته امداد خلخال به بانک‌های عامل معرفی شده است.

سیدغلامرضا مظلومی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: این طرح‌ها به ارزش ۱۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداختی بانک‌ها آماده اجرا هستند که تاکنون برای ۳۷ طرح ۴ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: در نیمه اول امسال از ۶۲ میلیارد تومان تسهیلات هدف‌گذاری شده برای طرح‌های اشتغال‌زا ۱۴ میلیارد تومان تخصیص یافته که کمتر از ۲۵ درصد این منابع را شامل می‌شود.

رئیس کمیته امداد خلخال عمده طرح‌های معرفی شده به بانک‌ها را در حوزه کشاورزی اعلام کرد و گفت: با توجه به محدودیت فصل کشاورزی به ویژه فعالیت‌های زنبورداری و دامداری انتظار می‌رود در سریع‌ترین زمان این تسهیلات به متقاضیان اشتغال پرداخت شود.

مظلومی بیان کرد: ۲۰ مددجوی کمیته امداد شهرستان خلخال به مرحله خودکفایی رسیده اند که فرصت اشتغال تعداد زیادی از مددجویان نیز به همت این کارآفرینان فراهم شده است.

وی از برگزاری جشن عاطفه‌ها با همکاری آموزش و پرورش خلخال خبر داد و تصریح کرد: با همکاری گروه‌های جهادی بسته‌های تحصیلی مناسب در حال تدارک است تا بین دانش آموزان بی بضاعت توزیع شود.

رئیس کمیته امداد خلخال از پیگیری برای کاهش معوقات دریافت کنندگان تسهیلات صندوق امداد ولایت خبر داد و گفت: ۱۷ فقره تسهیلات با معوقه ۵۰۰ هزار تومانی روبرو بودند که نسبت به تسویه این بدهی اقدام شده است.

مظلومی افزود: در مجموع در این شهرستان ۱۵۶ میلیون تومان معوقه صندوق وجود دارد که زیر یک درصد است و تا پایان امسال تلاش بر پرداخت این معوقات و تسویه حساب کامل است.

وی از ثبت اطلاعات ۱۶ مرکز نیکوکاری شهرستان در سامانه «سخا» خبر داد و تصریح کرد: در حوزه مسکن و در قالب تفاهم‌نامه با بنیاد علوی ساخت ۴۲ واحد شروع شده که ۳۶ واحد تکمیل و راه اندازی شده و ساخت مابقی واحدها نیز در حال انجام است.

رئیس کمیته امداد خلخال اظهار کرد: از تفاهم‌نامه سپاه نیز ۱۰ واحد تعهد شهرستان بوده که ۷ واحد به بهره برداری رسیده و کار ساخت سه واحد در حال انجام است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1489885

مهمترین اخبار ایران و جهان: